נתניהו: "אני מזדהה עם מחאת הדיור - ננקוט צעדים"

רה"מ: "הדירות יקרות כי אין מספיק דירות והדבר הזה נובע ממונופול ממשלתי שמחזיק למעלה מ-90% מהקרקעות בישראל המיועדות לבנייה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח הבוקר (א') כי ינקוט בצעדים מהירים שיתנו פתרון למשבר הדיור בטווח הבינוני: "ננקוט שורה של צעדים ממוקדים במטרה לעזור לזוגות צעירים, סטודנטים ואוכלוסיות נזקקות במשך השנה עד השנה וחצי, עד שתנופות גדולות של בנייה ייכנסו לתוקף", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית הבוקר. ככל הנראה יציג ראש הממשלה שורה של צעדים לפתרון המשבר כבר ביום שלישי השבוע.

ראש הממשלה התייחס למחאת האוהלים ואמר כי "מצוקת הדיור אמיתית. אנו לא רק מזדהים איתה, אנו גם זיהינו אותה עוד לפני שנים וטרם כניסתי לממשלה ביקשתי למצוא לכך פיתרון. לזוגות צעירים בישראל אין את היכולת לרכוש דירה כי הדירות יקרות מידי. הדירות יקרות מידי כי אין מספיק דירות והדבר הזה נובע ממונופול ממשלתי שמחזיק למעלה מ-90% מהקרקעות בישראל המיועדות לבנייה. בישראל יש ועדות תכנון מהמסורבלות ביותר בעולם ולוקח למעלה מחמש שנים לשחרר דירה לבנייה".

לדברי נתניהו, כדי להגיע לפתרון "צריך לעשות פישוט של המנגנונים האלו. לקח לנו שנתיים לעשות את שני השינויים האלו והשבוע אנו משלימים את הרפורמה בוועדות התכנון והבנייה ובמנהל מקרקעי ישראל. הממשלה ביטלה את האיסור האבסורדי לבנייה בגוש דן, נתנו תמריצים שונים ועוד ניתן לקבלנים ולרוכשים, חיברנו את הפריפריה בכבישים מהירים כתוצאה מכך יש היום 48 אלף התחלות בנייה חדשות, שזה כמעט 50% יותר מהממוצע בעשור האחרון, אך זה לא מספיק. אנו נעביר את חוק הוד"לים והרפורמה במנהל מקרקעי ישראל כדי שהסופרטנקר יוכל להמריא", הוסיף נתניהו.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לפרסומים על פיהם נתניהו שוקל להחליף את שר האוצר, יובל שטייניץ. "שטייניץ הוא שר מצוין. נתוני המשק הישראלי הם נתונים טובים מאוד למרות כל הבעיות", אמר ליברמן. "נתוני האבטלה והצמיחה טובים. ההזנחה בתחום הדיור לא התחילה אתמול, ואף אחד לא מתאר לעצמו שזה ייפתר מהר. כשמתחילות ההפגנות, המון פוליטיקאים מנסים לתפוס על זה טרמפ", אמר שר החוץ.