לקראת החלטת הריבית מחר: מה חושבים הכלכלנים?

מחר ב-17:30 תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל, הנמצאת כעת ברמה של 3.25% ■ מה מעריכים הכלכלנים שתהיה החלטתו של פישר בנוגע לריבית?

בזירת המאקרו הישראלית צפוייה להתפרסם מחר (ב') בשעה 17:30 החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש יולי, כאשר על פי מרבית ההערכות צפוי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר להשאירה ללא שינוי, ברמה של 3.25%. להלן ריכוז הערכות של אנליסטים ובתי השקעות בישראל, לקראת פרסום ההחלטה מחר.

■ רפי גוזלן, לידר שוקי הון - "בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית לחודש אוגוסט ללא שינוי. עם זאת, תרחיש של התאוששות בפעילות הגלובלית במהלך המחצית השנייה על רקע סגירת פער התוצר המקומי וסביבת האינפלציה הגבוהה יובילו לחידוש מהלך העלאות הריבית כך שהיא צפויה להגיע ל-3.75% עד לסוף השנה. סביבת האינפלציה תוסיף להיות גבוהה יחסית בשנה הקרובה והיא צפויה לעלות בכ-3.6%".

■ דר' מיכאל שראל, הראל ביטוח ופיננסים - "בעקבות האינדיקטורים המצביעים על צמיחה איטית בחודשים האחרונים, המתינות בנתוני השכר במשק והחששות הגוברים לגבי משבר החוב באירופה וההאטה בכלכלת ארה"ב, רבים הסיכויים שבנק ישראל לא יעלה את הריבית ב‑25 ביולי".

■ כלל פורקס - "על פי הערכות בנק ישראל יותיר את שיעור הריבית על כנה ברמה של 3.25%. העלאת ריבית נוספת עשויה להגביר את לחץ המכירות על הדולר אל עבר הרמה הפסיכולוגית 3.30".

■ בנק ירושלים - "האינפלציה המתגברת והלחץ התקשורתי בשל עליות המחירים (חשמל, דלק, מזון ובעיקר דיור), דוחקים את פישר לפינה שאליה לא רצה להגיע כ"כ מהר... להערכתנו הריבית צפויה לעלות ב-0.25% בעיקר בשל לחץ המחירים".

■ בלומברג - על פי סקר של 18 אנליסטים של בלומברג, הריבית צפוייה להישאר ללא שינוי. נציין כי פרט לבית ההשקעות אקסלנס המעריך כי הריבית תעלה לרמה של 3.5%, כל יתר 17 האנליסטים סוברים כי הריבית תישאר על כנה.