11 חודשי פסילת רישיון לנהג מונית שהפקיע מחיר לתייר

הנהג לא הפעיל מונה וגבה כ-50% יותר מהמחיר המותר ■ התייר לא נשאר חייב - ופנה לרשויות

לא רק ישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים: 11 חודשי פסילת רישיון בפועל נגזרו בבית משפט השלום בראשון-לציון על נהג מונית מבת-ים, שלא הפעיל מונה במהלך נסיעה וגבה מהנוסע, תייר מחו"ל, מחיר מופקע.

התייר לא נשאר חייב, הגיש תלונה למשרד התחבורה, ובעקבות חקירה מהירה ואינטנסיבית שבוצעה בטרם עזב התייר את הארץ הוחלט להגיש תביעה כנגד נהג המונית.

סגן נשיא בית משפט השלום בראשון-לציון, אברהם הימן, גזר בנוסף על הנהג קנס של 300 שקל וחייב את הנהג לחתום על התחייבות בסך 10,000 שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך 3 שנים.

מכתב האישום עולה כי נהג המונית הסיע בנסיעה מיוחדת ("ספיישל") את התייר ממלון רנסנס בתל-אביב לפארק תעשיות המדע ברחובות. הנהג לא הפעיל מונה ובתום הנסיעה גבה מהתייר מחיר מופקע של 150 שקל, בעוד שהמחיר המקסימלי שמותר היה לגבות בעד נסיעה זו היה לא יותר מ-104 שקל.

השופט הימן התייחס בחומרה לתופעה של נהגי מוניות שאינם מפעילים מונה וציין: "הפקעת מחיר היא עבירה חמורה ביותר, נוסף לעבירה של אי-הפעלת מונה. הסנקציה ההולמת היא קנס גבוה ביותר, אלא שלפנים משורת הדין ותוך התחשבות במצבו הכלכלי של הנאשם, אני גוזר על הנהג קנס מתון, ובמקביל אפסול את רישיונו למונית".