שטייניץ רומז: טייקונים רוצים להחליף אותי בתפקיד

שר האוצר: "יש מצוקת דיור אמיתית, והיא מציקה וכואבת. מחר אנחנו הולכים להציג צעדים משמעותיים לסטודנטים"

שר האוצר יובל שטייניץ, שנאלץ להתמודד בימים האחרונים עם התקפות מצד פעילי מחאת הדיור, מבהיר הערב (ב') כי "נראה בלימה וירידה במחירי הדיור כבר לקראת סוף השנה הנוכחית".

בריאיון לחדשות 2 אמר שטייניץ כי "יש מצוקת דיור אמיתית, והיא מציקה וכואבת. בעיית הדיור היא באמת הקשה ביותר. אני רוצה לתת תקווה. אמרנו שנתמודד עם האבטלה והצלחנו. אני אמרתי שתוך שנה וחצי נבלום את מחירי הדיור, ואני אומר כעת שמהצעדים שעשינו עד כה, יש יותר דירות לזוגות צעירים ויש התמודדות עם המצב".

"ההתמודדות היא כלל ארצית, כולם סובלים ממצוקה. אנשים גרים אצל הורים ובמרתפים, ומתקשים לשלם את מחיר הדירה", הוסיף שטייניץ. "זו תוצאה של הזנחה של 10 שנים. אבל האצנו את הבנייה. השנה בונים דירות בקצב של 45 אלף בשנה. אני מעריך שעד סוף השנה נראה בלימה וירידה במחירי הדיור".

"נבנה אלפי דירות במעונות סטודנטים"

"מחר אנחנו הולכים להציג צעדים משמעותיים לסטודנטים", חשף שר האוצר. "אנחנו הולכים לבנות אלפי דירות במעונות וכך לאפשר דיור מוזל לסטודנטים. כך הסטודנטים יפנו מקום לאחרים. בנוסף, נוזיל את התחבורה הציבורית לסטודנטים".

בנוגע לטענות על יוקר המחייה ושחיקת מעמד הביניים, הגיב שטייניץ: "יש בעיה בכל המערב, בארה"ב ובישראל. אנחנו נלמד אותה ונמצא לה פתרונות. אין שר אוצר שידע יותר ממני להתמודד עם בעלי ההון ולהעביר מיליוני שקלים ממשאבי הטבע, ולהבטיח שיגיעו לאזרחים".

בנוגע לביקורת החריפות להן זכה שטייניץ אמר בתגובה כי "זה מפליא, גם אני תמה. יש עניין של יריבות פוליטית, זה מצער אבל הכרח בל יגונה בפוליטיקה שלנו. בנוסף, לא כל הקהילה העסקית בישראל מגבה אותי, מאחר שאני שר האוצר שקיבל את ההחלטות האמיצות ביותר בנוגע לריכוזיות. אנחנו נטפל באומץ ונחישות גם בנושא הפחתת הריכוזיות בהון ובחברה הישראלית".