הרפובליקנים והדמוקרטים הציגו 2 הצעות להעלאת תקרת החוב

לאחר שהבינו כי לא יגיעו להסכם דו-מפלגתי, הצדדים הציגו הערב 2 הצעות נפרדות ■ ההצעה הרפובליקנית אינה כוללת העלאת מסים ■ מנגד, ההצעה הדמוקרטים תיתן לאובמה מרווח נשימה עד הבחירות ב-2012

2 ההצעות של 2 המפלגות להעלאת תקרת החוב האמריקני פורסמו הערב (ב'). כפי שכבר דווח, הרפובליקנים והדמוקרטים התייאשו מלהגיע להסכם דו-מפלגתי, על-כן שתי המפלגות הציגו הערב תוכניות שונות להעלאת תקרת החוב האמריקני שעומד על 14.3 טריליון דולר.

לפי תוכניתו של יו"ר בית המחוקקים ג'ון בוהנר ארה"ב תעלה את תקרת החוב ב-2 שלבים. בשלב הראשון בטריליון דולר ובשלב השני ב-1.6 טריליון דולר. זאת, תוך קיצוצים של 1.2 טריליון דולר בתקציב בשלב הראשון ו-1.8 טריליון דולר בשלב השני.

כמו כן, תוקם ועדה מיוחדת בנושא הקיצוצים, עד סוף השנה תערך הצבעה בנוגע לשינויים חוקתיים על המאזן התקציבי ולא יתבצעו העלאות במסים.

במקביל, פירסם הארי ריד, יו"ר הסנאט הדמוקרטי, תוכנית קיצוצים רחבה הכוללת גם העלאת תקרת התקציב. לפי ההצעה של ריד, תקרת החוב תעלה ב-2.4 טריליון דולר, סכום גבוה מספיק עד לסיום כהונתו הנוכחית של אובמה ב-2012.

במקביל, יהיו בתקציב המדיני קיצוצים בשווי 2.7 טריליון דולר שישאירו את תוכנית הבריאות היקרה מאוד לליבם של הדמוקרטים ללא פגע.

נזכיר כי ב-2 באוגוסט קופת המזומנים של משרד האוצר האמריקני תתרוקן, עד אז חייבים הצדדים להגיע להסכמה. במידה ולא יעשו זאת, ארה"ב תיכנס לחלות פירעון ודירגה המושלם (AAA) יהיה בסיכון.