אלקו החזקות: החברה-הבת ELR רוכשת 5,600 יח"ד בארה"ב

זאת תמורת כ-338.5 מיליון דולר ■ הנכסים הנרכשים הינם בעלי פוטנציאל השבחה מהותית, ובכוונת ELR לשפץ ולמצבם מחדש לצורך השבחתם

קבוצת אלקו החזקות מרחיבה את פעילותה בתחום מקבצי דיור בארה"ב. חברת הבת אלקו לנדמארק רזידנטאל (ELR) הודיעה כי חתמה על הסכם מחייב עם Colonial Properties Trust לרכישת 5,600 יח"ד בדרום מזרח ארה"ב, בתמורה לכ-338.5 מיליון דולר.

הנכסים הנרכשים הינם בעלי פוטנציאל השבחה מהותית ובכוונת ELR לשפץ ולמצבם מחדש לצורך השבחתם. ELR מנהלת מו"מ עם מספר גופי השקעה לכניסה בשותפות לרכישה זו כאשר חלקה של ELR ברכישה צפוי לעמוד על שיעור של בין 20% ל-30%. העסקה תמומן מהון עצמי של המשקיעים וכן מהלוואות NON RECOURSE ממוסדות פיננסים בארה"ב בשיעור של כ-65% מסך היקף ההשקעה.

לאחר השלמת הרכישה, שצפויה להיסגר בשלושה שלבים לפני תום שנת 2011, תנהל ELR כ-20,000 יחידות דיור (מתוכן כ-15,000 יח"ד בבעלותה המלאה ו/או חלקית), רובן בטקסס, פלורידה וג'ורג'יה. נתון זה מציב את החברה בשורה הראשונה של הגופים הפועלים בשוק האמריקני בשוק מקצבי הדיור המסווגים כ-Multi-family.

ההשקעה הכוללת במקבצי הדירות עד כה תסתכם בכ-870 מיליון דולר (מתוכם כ-282 מיליון דולר בהון עצמי), כאשר מתוך הסכום האמור, יסתכם חלקה של ELR בהון העצמי המושקע בסך של כ-134 מיליון דולר (אלקו מחזיקה ב-90% מ-ELR).

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקים באלקו החזקות, אמר: "התמחור והתזמון מצוינים לשוק הזה והתפעול של לנדמארק רזידנטאל מוסיף להציג ביצועים חזקים". ישראלי הוסיף כי, "5,600 יחידות הדיור בהן אנו משקיעים כעת, יהוו מנוע צמיחה לחברה, לאור פוטנציאל ההשבחה המשמעותי הטמון בהן, וימצבו אותה גבוה בשוק ה-Multi-family בארה"ב".

הפעילות בארה"ב מנוהלת על ידי ג'ו לובק, מייסדה של לנדמארק האמריקנית, שהינו בעל נסיון של מעל ל-15 שנה בתחום מקבצי הדיור בארה"ב, ותחת ניהולו רשמה החברה תשואה שנתית פנימית ממוצעת (IRR) דו ספרתית במשך כל שנות פעילותה.

אלקו לנדמרק רזידנטל הוקמה בשנת 2008, בעקבות חתימת הסכם בין אלקו החזקות לבין לדנמארק האמריקנית, כדי לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בשוק מקבצי הדיור מסוג Multi-family כתוצאה ממשבר הסאב-פריים, והיא פועלת לאיתור ורכישה של מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב. החברה פועלת לאיתור מקבצי דיור ולהשבחתם בדרך של שדרוג איכות הנכסים והעלאת דמי השכירות, ופועלת במקביל למימוש מקבצים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם. אלקו החזקות מחזיקה ב-90% ממניות החברה, וג'ו לובק מחזיק ב-10% מהמניות, ועל פי יחס זה הם מזרימים גם את ההון לצורך כל עיסקת השקעה.