רוביני: "לא תהיה חדלות פירעון בארה"ב אך הבעיות ימשכו"

נוריאל רוביני: "בעיית החוב של ארה"ב היא בעיה כרונית וצפויה להישאר ולהכביד על תקציב המדינה" ■ "בעיות החוב של מדינות הפריפריה באירופה ימשכו חודשים רבים"

"ארה"ב לא תגיע לחדלות פירעון אך תסבול מבעיות תקציביות ", כך אמר היום (ג') הכלכלן פרופ' נוריאל רוביני שזכה לכינוי "נביא הזעם". רוביני הדגיש כי בעיית החוב של ארה"ב היא בעיה כרונית וצפויה להישאר ולהכביד על תקציב המדינה.

נותרו עוד כשמונה ימים עד לתאריך היעד שבו אמורה ארה"ב להגיע לידי הסכמה לצמצום הגירעון והעלאת תקרת החוב. תאריך היעד קרב אך נראה כי ההסכם בין הרפובליקנים לדמוקרטים עדיין רחוק. "העלייה בצריכה האמריקנית קיבלה תאוצה ע"י הגירעון התקציבי באופן מלאכותי", אמר "כאשר הרשויות ילאלצו להוריד את הצריכה, להעלות מיסים זה יכביד על תקציב המדינה ואף יביא להאטה בהכנסה הפנויה".

בהתייחס לבעיות החוב של אירופה, אמר רוביני כי בעיות החוב ישארו עוד זמן רב. לגבי מצב הכלכלה העולמית אמר רוביני כי הצמיחה של הכלכלות הגדולות ובהן ארה"ב, יפן ואירופה ימשיכו בהתאוששות אנמית ולגבי מדינות אירופה גדל הסיכון להידבקות בבעיות החוב במדינות גוש האירו. "בעיות החוב של מדינות הפריפריה באירופה ימשכו בחודשים הקרובים ומערכת הבנקאות תהיה שברירית".

בהתייחס לסין אמר רוביני כי אינו מודאג מהכלכלה וצופה כי הכלכלה הסינית תצמח למעלה מ-8% השנה ובשנה הבאה.