בן-דב משיב לרשות ני"ע: ניתן לבצע את הסדר החוב המוצע

בעלי השליטה בטאו משתמש בסעיף קטן בחוק ני"ע כדי לגבות הסדר החוב שהציע לבעלי האג"ח ■ תגובת בן-דב הינה בהמשך לפניית רשות ני"ע בדבר טיבו של הסדר החוב המוצע

ב-21 ליולי התכנסה אסיפת בעלי האג"ח של טאו תשואות , במסגרתה הוצג לאחרונים הסדר החוב שמציע בעל השליטה החברה, אילן בן דב. מאוחר יותר באותו היום, הודיעה טאו לבורסה כי קיבלה מכתב מהרשות לניירות ערך בו מופנות אליה מספר שאלות בנוגע להסדר, לו היא משיבה היום (ג') בהודעה מסודרת לבורסה. (למכתב של הרשות לני"ע)

במכתב התשובה, מתייחסים בטאו לסעיף קטן ב' בסעיף 42יד1 בחוק לניירות ערך, אליו התייחסה הרשות לני"ע בפנייתה המקורית לטאו. על פי טאו, הסעיף המדובר קובע חריגות המאפשרות לבן דב להמיר את האג"ח ברשותו למניות, למרות שאלה לא נפרעו במלואם ושיתר בעלי האג"ח לא יקבלו את מלוא חובם.

נראה כי התגובה של טאו לרשות לני"ע אינה מתייחסת לטענה השנייה במכתב הרשות, לפיה הצעה של טאו אינה שוויונית ומחזיקי האג"ח שיקבלו את תוספת המניות עשויים לקבל תמריץ שלא למקסם את התמורה הצפויה להיות משולמת במסגרת ההסדר על ידי החברה. לפיכך, קיים חשש כי אותם בעלי אג"ח יצביעו בעד ההסדר, גם אם הוא לא ייטיב עם יתר המחזיקים באג"ח.

נזכיר כי היקף החוב של טאו למחזיקי האג"ח עומד על 423 מיליון שקל (361 מיליון שקל לסדרה ב' ו-63 מיליון שקל לסדרה ג'). זאת, כאשר הצעתו של אילן בן דב היא להעביר לחברת ההשקעות הכושלת שלו את מניות השליטה בחברת סאני, באמצעותה הוא מחזיק בחברת פרטנר, ושמחזיקי האג"ח ימירו את כל החוב למניות טאו.

במסגרת הסדר החוב, בן דב הודיע כי הוא מוותר על כ-6% ממניות טאו, שאותן הוא אמור לקבל לפי הצעת מתווה הסדר החוב בגין החזקותיו באג"ח טאו, וכי יעביר אותן ליתר מחזיקי האג"ח, כך שהתמורה אשר לה הם זכאים תגדל מ-19% ל-25% ממניות טאו.