הבית הלבן: נטיל וטו על הצעת הרפובליקנים לקיצוצים

יועציו של אובמה צפויים להמליץ לאחרון להטיל וטו על ההצעה הרפובליקנים לקיצוצים בתקציב ■ ההצעה על ההצעה תתקיים מחר (ד') בבית-הנבחרים האמריקני

יועציו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ימליצו לאחרון להטיל וטו על הצעת הרפובליקנים לקיצוצים בתקציב הפדרלי, שגובשה על ידי יו"ר בית-הנבחרים ג'ון ביינר - זאת, לטובת העלאת תקרת החוב הממשלתית, בהיקף של כ-14.3 טריליון דולר.

ההצבעה של בית-הנבחרים על ההצעה הרפובליקנית צפוייה להתקיים מחר (ד'), בעוד הסנאט מצידו צפוי להצביע על הצעת נגד שגובשה על ידי מחוקקים דמוקרטים, לטובת הטיפול בגירעון התקציבי.

נזכיר כי ההצעה הרפובליקנית מתייחסת להעלאת תקרת החוב הממשלתית, בשני שלבים: בשלב הראשון בטריליון דולר ובשלב השני ב-1.6 טריליון דולר. זאת, תוך קיצוצים של 1.2 טריליון דולר בתקציב בשלב הראשון ו-1.8 טריליון דולר בשלב השני.

זאת, כאשר ברקע מוסיף נשיא ארה"ב ברק אובמה להזהיר מ"משבר פיננסי עמוק", תוך שהוא נושא עיניו בחשש לעבר ה-2 באוגוסט, ה"דד-ליין" להסכם פשרה בין הדמוקרטים והרפובליקנים על קיצוצים בתקציב הפדרלי לטובת העלאת תקרת החוב, בהיקף של 14.3 טריליון דולר - אשר אם לא תתרחש אז עד, תיאלץ ארה"ב להכריז על חדלות פירעון.