בתקשורת בגרמניה חושבים שבישראל יהיה קיץ חם

כך צופה ומבינה התקשורת הגרמנית את מחאת הקוטג' ומחאת האוהלים ברחובות מדינת ישראל

קצת אחרי פיצוץ מחאת הקוטג', ולמעשה עד היום, הציבור הישראלי, שמאס ביוקר המחיה בארץ, נוהג להשוות מחירים - ובעיקר עם ברלין. עכשיו תורנו לככב שם בכותרות. מאמר שפורסם השבוע ב"פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג", המופץ בפרנקפורט ובסביבותיה לכחצי מיליון קוראים, מתאר את מאורעות המחאה בישראל כמשהו אולי גדול אף יותר ממה שהוא נתפס בתקשורת בארץ.

"הלגלוג על הסטודנטים ה'מפונקים', שהקימו אוהלים בתל-אביב במחאה על מחסור הדיור, פסק", כתב העיתונאי הנס-כריסטיאן רוסלר במאמרו. "הצעירים הישראלים משווים את עצמם לתחילתן של המהפכות הערביות".

הוא ממשיך: "לאחר הצלחת מחאת הקוטג' בישראל, תוהים בגרמניה אם אביב העמים הערבי הפך לקיץ ישראלי חם. בתוך שבוע פשטה המחאה שהתחילה בשדרות רוטשילד ברחבי ישראל, מקריית-שמונה בצפון, דרך ירושלים ועד באר-שבע בדרום. ביום שבת יצאו רבבות מפגינים מכל שכבות החברה למחות נגד מצוקת הדיור ונגד שכר הדירה הגבוה".

רוסלר אמנם אינו מדייק בכך שהוא כותב כי "אל המוחים הצטרפו הרופאים, המוחים על משכורתם ועל החוסר במיטות במיונים", אבל אולי הקורא הישראלי יראה בחוסר הדיוק הזה קריאה לאיחוד בין המחאות.

עניין אחר שרוסלר מעז לעשות, ובישראל עדיין מפחדים לדבר עליו, הוא העובדה שלמחאה הזו, עד כמה שהמוחים ירצו להדחיק את זה, דווקא יש אוריינטציה פוליטית: "ההתנחלויות זכו להעדפה ברורה", הוא כותב ומציין: "את הדירות המסובסדות הקיימות שומרות המפלגות הדתיות לבוחריהן". דברים שרואים משם.