ג'יימס אלטושר שורי על גוגל: "מנייתה תזנק בכ-141%"

מנהל ההשקעות מציב לגוגל מחיר יעד של 1,500 דולר ■ להערכתו, הרשת החברתית גוגל פלוס מהווה מנוע הצמיחה העיקרי של החברה: "זו תוספת חיונית בשוק הרשתות החברתיות"

"גוגל תזנק ל-1,500 דולר למנייה", כך מעריך היום (ד') הכלכלן ומנהל ההשקעות ג'יימס אלטשור, המשקיע שחזה לפני 4 שנים כי שוויה של פייסבוק יגיע ל-100 מיליארד דולר, בעוד הקונצנוס בשוק היה כי שוויה של פייסבוק יהיה כמיליארד דולר בלבד. אלטשור אמנם לא דייק בהערכתו, אך הוא אינו רחוק כיום מהמציאות - בעוד שוויה של פייסבוק מוערך על פי מקורות שונים בכ-84 מיליארד דולר. מחיר היעד שמציב אלטושר לגוגל משקף פרמיה של 141% על מחיר המניה כיום בוול סטריט.

אלטשור מתבסס בהערכתו על צמיחתה של הרשת החברתית החדשה שהשיקה גוגל לפני זמן מה, גוגל פלוס. להערכתו, גוגל פלוס מהווה "תוספת חיונית בסקטור הרשתות החברתיות", וצפוייה בסופו של דבר להדביק את צמיחתה של ענקית הרשת פייסבוק.

לפיכך, אלטשור משווה בין שוויה הכולל של פייסבוק כרשת חברתית לשוויה העתידי של גוגל פלוס - שצפוייה, להערכתו, לתרום משמעותי לגדול בשוויה של ענקית מנוע החיפוש: "למרות שכלכלני גולדמן זאקס מעריכים כי שוייה של פייסבוק הינו 75 מיליארד דולר - בואו נעזוב את זה, ונניח שהיא שווה 50 מיליארד דולר", פותח אלטשור.

"גוגל פלוס תהיה גדולה כמו פייסבוק"

"אם יוצאים מנקודת הנחה שגוגל פלוס תהיה גדולה כמו פייסבוק, המשמעות היא תוספת של 50 מיליארד דולר לשווי הנוכחי של גוגל - שעומד על כ-200 מיליארד דולר כיום", מסביר אלטשור. "לגוגל פלוס יש כבר את בסיס המשתמשים הנדרש, זה רק עניין של הרמתם למשתמשים פעילים ברשת החברתית - וגוגל תצליח בכך בסופו של דבר".

אלטשור מסביר, כי שילוב שוויה העתידי של גוגל פלוס לענקית מנוע החיפוש, מציב לה שווי של 250 מיליארד דולר - המשקף שווי של 750 דולר למניה, גידול של 22.15% בהשוואה למחיר המניה כיום, העומד על 614 דולר.

אולם, לדעתו של אלטשור, "גם המחיר הזה הוא זול מדי". אלטשור מתבסס על התחזיות הפיננסיות החיוביות של גוגל, ועל התוצאות הפיננסיות החיוביות שהציגה ברבעון השני של שנת 2011, כדי להעלות את מחיר היעד של גוגל עוד יותר: "אני לא חושב שזה לא סביר לראות את גוגל נסחרת ברמה של 1,500 דולר למניה בתוך 12 חודשים".