מקורות למימון דרישות המרד

אוקינוסים של כסף מתבזבזים פה על ארגונים, מוסדות ואנשים לא מועילים ובלתי נחוצים

עניין הדיור, ובעצם כל נושא כלכלי כבד, אינו יכול לעמוד בפני עצמו. כדי שייבנו דירות ובניינים זולים להשכרה ולרכישה צריך כסף. עד היום מימנו כל דבר על-ידי הטלת עול נוסף על מעמד הביניים. עכשיו בא המעמד הזה ואומר "לא מוכן יותר", כי אפשר גם אחרת.

ים, אוקינוסים של כסף מתבזבזים פה על ארגונים, מוסדות ואנשים לא מועילים ובלתי נחוצים. לפני יומיים כתבתי כאן על הממשלה מרובת השרים והסגנים - זה עולה הרבה מאד מיליונים, ובשביל מה? כדי לרצות מפלגה כזאת או אחרת ולהשביע את תאבונם של אנשים לשררה וטובות הנאה.

הכסף שהממשלה הזאת עולה לא יפתור את הבעיה - אבל צעד כזה יכול לתרום חלק מהפתרון, ובעיקר לשדר מוכנות מצד המנהיגות לשלם מחיר, כאן ועכשיו!!!

חוסר כשרונם אומנותם

יש מוסדות, כמו רשות השידור, למשל. מינו שם יו"ר חדש, אמיר גילת שמו, שהוא לא רק איש של נתניהו, אלא גם מדבר כמותו. "מליאת הרשות אישרה את חזון רשות השידור". לא תוכנית, לא תקציב - חזון, יעני. ועוד: "רשות השידור נחושה לקדם את הרפורמה". המילה "נחישות" זכורה לכם מאיזה מקום? זה ממש פלגיאט מהצמד נתניהו-ברק.

וגילת הזה ממנה לתפקידי מפתח אנשים מרשות השידור, שחוסר כשרונם אומנותם, אפילו אמנותם. אבל גם הם, כמותו, מלחכי פינכת ביבי. הקידום היחידי שהם מסוגלים לו זה לאחור. ויש כמובן את הטלוויזיה החינוכית - כ-100 מיליון שקל לשנה. עשרות אלפי שקלים לחודש למנחי ערב חדש, ותוכניות אחרות, שהמכנה המשותף שלהן הוא היותן נטולות צופים.

ההוא מארמון אקירוב?

ויש את משרד הביטחון, כולל צה"ל, שם מתבזבזים כספים כאילו היו חול. מי יכול לעצור את הבזבוז הנורא הזה? - ההוא ממגדלי אקירוב, שאתמול תיארה העוזרת וירג'יניה את ארמון אקירוב שלו? - לואי ה-14 לא היה מתבייש במגורים כאלה. איפה הוא ואיפה הבעיות של הציבור בכלל, ושל מעמד הביניים בפרט?

האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו בזבוז מאסיבי של כספים על דברים לא נחוצים? האם אפשר להקל על הנטל מהציבור, מבלי להסיר את נטל הבזבוזים? המסים שמשלם מעמד הביניים, ברובם הגדול, אינם בשביל מטרות לאומיות חשובות - אלא בשביל מטרות קואליציוניות, רווחתם של פוליטיקאים, התעשרותם של מעטים.

פורום המיקוד

אני לא רואה את מעמד הביניים הזה מיוצג במחאה. בכל אופן לא במספרים המתבקשים והנחוצים. את המרד התחילו צעירים, וכל הכבוד וההערכה להם. אבל הרי מדובר במטרות החשובות לא רק לצעירים. כדי שהמרד יוכתר בהצלחה צריך שהמטרה תהיה רחבה וכוללת: עשיית כל מה שצריך, בכל התחומים, כדי ליצור תנאים של חיים הוגנים.

יש לדרוש הקמת פורום שיבדוק את כל מוקדי הבזבוז והשחיתות הציבורית, ויציע הצעות לחיסול ממוקד של מוקדים אלה. לא פורום פוליטיקאים, כמובן, אלא שופטים, אקדמאים, ראשי המרד. אם כבר מחוללים מהפכה, אז שתהפוך את כל מה שרקוב, מושחת ובלתי יעיל.