הנשיא פרס לד"ר אידלמן: הפסק שביתת הרעב וחזור למו''מ

נשיא המדינה התקשר הבוקר ליו"ר ההסתדרות הרפואית, השובת רעב ונמצא בדרכו לירושלים ■ אידלמן הרגיע את פרס ואמר לו כי מצבו הבריאותי תקין, אך לא התחייב לשים סוף למאבק

נשיא המדינה, שמעון פרס, התקשר הבוקר (ה') לד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, השובת רעב ונמצא בדרכו לירושלים, וקרא לו להפסיק את שביתת הרעב ולחזור לשולחן המו''מ על מנת למצוא פתרון לסכסוך. אידלמן הרגיע את הנשיא ואמר לו כי מצבו הבריאותי תקין, הודה על השיחה ועל התמיכה, אך לא התחייב לשים סוף למאבק.

"מדינה שלמה עוקבת אחריך, הוכחת מנהיגות ואומץ לב, אתה נושא על כתפיך מסר חשוב של קידום ושיפור מצבה של הרפואה הציבורית בישראל וכנשיא המדינה אני מבקש ממך, שמור על בריאותך ועל כוחותיך, אתה יקר לנו", אמר הנשיא וביקש ממנו "חזור כמה שיותר מהר לשולחן המו"מ כדי לגשר על הפערים ולמצוא פתרון הוגן לכל הצדדים שיביא להפסקת סבלם של החולים בישראל ושיוביל לשינוי במצבם של הרופאים וכמובן לשיפור הרפואה הציבורית בישראל".

אידלמן השיב: "אני נכנס למו"מ במצב טוב ואני רוצה להרגיע אותך ולומר שאינני סובל עדיין מהפרעה בריאותית". אידלמן הודה לנשיא על שיחת הטלפון ועל תמיכתו ברפואה הציבורית בישראל: "אני מודה לך בשם הרופאים. שמעתי לאחרונה התבטאויותיך בעד שיפור מצבה של מערכת הרפואה הציבורית בישראל ואני מודה לך על הדברים. אני שולח תודה אישית על שיחת הטלפון, נתת לי כוחות".

מלשכת הנשיא נמסר כי בימים האחרונים התקבלו פניות רבות בבית הנשיא מחבריו לעבודה של אידלמן וביניהם מנהלי בתי חולים ורופאים רבים החרדים לבריאותו, אשר ביקשו את התערבותו האישית של הנשיא כדי למנוע פגיעה בבריאותו.