חברת הניטור והמחקר באזילה החלה לסרוק את גוגל פלוס

מנכ"ל באזילה, יואב פרידור: "אנחנו סורקים רק את הפרופילים שהוגדרו כלא פרטיים, וגם בהם - רק את מה שנכתב עבור כלל הציבור"

באזילה, חברת הניטור והמחקר ברשת החברתית, מאמצת את גוגל פלוס. חודש לאחר השקת הרשת החברתית החדשה של ענקית החיפוש גוגל, באזילה היא החברה הישראלית הראשונה שהחלה למדוד את הדיונים המתנהלים ברשת החברתית גוגל פלוס.

עד כה התמקדה באזילה בניטור השיחה החברתית שמתנהלת בזירות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, פורומים ואף באתרי חדשות. המידע הזה מאפשר לבאזילה לבצע חיפושים וניתוחים כמותיים ואיכותניים, במטרה לסייע לחברות מסחריות ולמותגים לעקוב אחר השיחה שמתנהלת עליהם ברשת, ולהתאים את הפעילויות שלהם להתנהגות וההעדפות של הצרכנים.

אולם, בניגוד לפייסבוק, שבה מרבית השיחה שמתנהלת בין המשתמשים היא פרטית הודות להגדרות הפרטיות שבבסיסה, עיקר השיחה שמתנהלת בגוגל פלוס היא ציבורית. זאת בשל העובדה שמודל החברות בין המשתמשים בגוגל פלוס מתבסס על מעגלים, וניתן לעקוב גם אחר משתמשים מבלי שאלו יאשרו זאת מראש, וכן בשל כך שעדיין מדובר ברשת חברתית חדשה, שבה משתמשים נהנים לחלוק כמה שיותר מידע עם כלל המשתמשים, ולא ממהרים להשתמש בכל אפשרויות הפרטיות שמציעה גוגל .

"אין כיום דרך סטנדרטית לסרוק את גוגל פלוס, כפי שיש לפייסבוק, טוויטר וזירות מדיה חברתית אחרות", מסביר יואב פרידור, מנכ"ל באזילה. "המאמץ הזה הצדיק את עצמו, כי חברות כיום לא יכולות להתעלם מהשיח הצרכני, שמתרחש בין היתר גם ברשת החברתית של גוגל".

מבדיקה ראשונית של הפרופילים שנסרקו עלה כי כ-30% מהמשתמשים בישראל הם פעילים ומפרסמים מידע בגוגל על בסיס יומי.

"אנחנו סורקים רק את הפרופילים שהוגדרו כלא פרטיים, וגם בהם - רק את מה שנכתב עבור כלל הציבור. בשום אופן לא ניכנס למידע שעובר בתוך המעגלים הפרטיים שהמשתמשים יוצרים לעצמם", מבהיר פרידור.