RED OR DED

איזה מותחן כייפי, וכמה שחקנים נפלאים ממלאים את המסך בסיפור אקשן לא שגרתי

"RED", יום ו' 22:00, "יס 2"

איזה מותחן כייפי, וכמה שחקנים נפלאים ממלאים את המסך בסיפור אקשן לא שגרתי! מעשה בפרנק מוזס (ברוס וויליס), סוכן CIA בדימוס (מכאן שם הסרט: ריטיירד אקסטרימלי דיינג'רס), שלא ממש מתקשר עם הסביבה, למעט בטלפון עם מארי לואיז פרקר, מי שאחראית על הקצבה החודשית שלו.

יום אחר מתברר לוויליס שהוא על הכוונת. של מי, כנראה של "החבר'ה הטובים" מפעם. הוא יוצא למסע שבמסגרתו עומדים חייה של הידידה היחידה שלו בסכנה, ובמקביל הוא מקבץ סביבו כמה פנסיונרים של "השירות": מורגן פרימן כמנסיונר חולה סרטן, ג'ון מלקוביץ', הלן מירן כצלפית בדימוס, וריצ'ארד דרייפוס, כאחרון יוצאי היחידה שמישהו מנסה לחסל, כנראה כדי לכסות על חלקו של סגן הנשיא המכהן באירוע שהתרחש לפני 30 שנה בגוואטמלה.

נחמד לראות אוסף כזה של שחקנים מבוגרים יחסית בסרט "אקשן" מסחרר, עניין ששמור בדרך כלל לשחקנים צעירים, ואפילו בלי הערך המוסף הזה, מדובר בסרט סוחף, קצבי, מעניין ואפילו מצחיק לפרקים. אפשר להביט בו גם דרך הפריזמה של ברוס ווילס עצמו, מי שהציבור התוודע אליו דווקא דרך "מונלייטינג" ("בלשים בלילה" עם סיביל שפארד) בטלוויזיה, היה לכוכב דרך סדרת "מת לחיות" ובהמשך השתתף בלא מעט שוברי קופות מז'אנר הפעולה כמו "ארמגדון" ו"האלמנט החמישי" (המקסים! שישודר באותו הערוץ מיד אחרי RED), ובכן, כשהוא משחק פנסיונר, אפשר להודות שאולי מעט המעטנו בקסמו של הכוכב הזה.

מגלה את אמריקה

"איירוניק אייקוניק עם בר רפאלי", יום ה' 20:05, ערוץ 8

תעודה קלה אינה מילה גסה. חשוב היה לי לומר את זה, כיוון שאני מבין שסרט מהסוג הזה, עם כוכבת שכזאת, יכול להיות חמוד ויפה, ממש כמו הגיבורה הישראלית שלו, בתנאי שמראש מוכנים לצרוך סוג כזה של תעודה. מי שמחפש משמעויות עמוקות מדי ותובנות מתוחכמות על תרבות הפופ האמריקנית, מומלץ לחכות לסרטים מורכבים יותר.

את בר רפאלי כמדומני אין צורך להציג גם למי שדוגמניות אינן כוס התה שלו. למה דווקא היא נבחרה על ידי מעצב-העל טומי הילפיגר לגלות את אמריקה? או.קיי, יש מצב שאני כן צריך להזכיר לכם מי זאת בר רפאלי ומה קורה למסך כשהיא נראית עליו. בר מצטרפת לריבס, משורר-פילוסוף-היסטוריון ומי שמפיק, כמו לא מעט גברים, הנאה מכך שאחת הנשים השוות ביקום תלויה על זרועו לאורך המסע, ועוד במין תלותיות ילדותית מתפנקת (אם כי לא חסרת חן וחוש הומור, ייאמר לזכותה).

ריבס לוקח את ברבי, סליחה את בר, למסע במכונית עם גג נפתח שבמהלכו נחשפות כמה תחנות תרבות אמיתיות באמריקה, וכמה קצת מאולצות - העיקר שנראה את בר מתפעלת, אוכלת גלידה, עוצרת את התנועה ברחובות ניו-יורק... מי האמין שעשייה תיעודית יכולה להיראות טוב כל-כך? לא מעט מבקרים התגוללו בשעתו על התוכנית הזאת, אלא שלדעתי טלוויזיה היא קודם כל חוויה אסתטית, וכשיש ליופי הזה גם (מעט) ערך מוסף, מה לי כי אלין?

לידיעת מכווני השעונים

ברצלונה-מנצ'סטר יונייטד, הלילה שבין שבת לראשון, 01:55, "ספורט 2"

יכול להיות שיש כמה קוראים שרוטנים כרגע אל מול המלצת הצפייה הזאת לאמור "שאני אקום בשתיים בלילה?" אז ראשית אשיב שבמוצאי שבת, אחרי סוף שבוע רגוע, אפשר גם פשוט להישאר ערים. ושנית, מי שהעלה את השאלה הזאת, כנראה לא אוהב מספיק כדורגל. ר

ק לפני תשעה שבועות בדיוק זה היה המשחק האחרון של העונה היוצאת (אבל מי סופר?) ואין ראוי ממנו לפתוח את השבוע האחרון לפגרה, בטרם תתרגש על חובבי הכדורגל עונה חדשה. נדמה שאת הכוכבים משני הצדדים לא צריך להציג: הקבוצה הטובה בתבל (ויש הטוענים בהיסטוריה) פוגשת יריבה פחות מבריקה, אבל לוחמת ונחושה.

מסי, צ'אבי, אנייסטה וויה מבירת קטלוניה, מול רוני, גיגס - וגם כמה פנים חדשות כמו השוער דה-חאה, המגן פיל ג'ונס והחלוץ אשלי יאנג ממנצ'סטר. למי שתוהה באשר לשעה המוזרה, יובהר שהמשחק מתקיים בוושינגטון, והעניין הגובר שמגלה שוק הספורט הגדול ביותר בעולם במשחק החדש (לאמריקנים) מלמד על הפופולריות האדירה של הכדורגל, גם מחוץ למחוזות הקלאסיים של אירופה ודרום אמריקה.