"אם ארה"ב תיכנס לחדלות פירעון, יגדל הביקוש לדולרים"

אנליסט: "בעוד במצב 'נורמלי' הורדת דירוג של מדינה יביא לירידה גם בשער המטבע המקומי, הדולר האמריקני יושפע בעיקר מחוסר התיאבון של המשקיעים לסיכון"

בעוד הורדת דירוג לארה"ב היא כבר לא תסריט מופרך, אנליסטים בבנק דנסקה בקופנהגן יוצאים במסר יוצא דופן ללקוחותיהם. לטענתם, יש להיזהר מהמסקנה שהורדת הדירוג המושלם של ארה"ב (AAA) ייפגע בשטר הירוק, אלא להפך, כשהאג"ח האמריקניות כבר לא ייחשב כנכס כה בטוח, הביקוש לדולרים יגדל.

"בעוד במצב 'נורמלי' הורדת דירוג של מדינה יביא לירידה גם בשער המטבע המקומי, הדולר האמריקני יושפע בעיקר מחוסר התיאבון של המשקיעים לסיכון", אמר קספר קירקגארד, אנליסט בכיר בבנק דנסקה. "המעמד של הדולר כחוף מבטחים מסבך את המצב".

"אולם זה נשמע סותר, זה בעצם מה שקרה כשסוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית הדירוג של ארה"ב, בהתחלה נחלש הדולר אך מהר מאוד עבר להתחזק ברגע שכל הנכסים ה'מסוכנים' נמכרו", הוסיף קירקגארד. "בגלל מעמדו כמטבע הרזרבות העולמי, הדולר מתנהג באופן שונה משאר המטבעות. אם המשקיעים יפחדו לקחת סיכונים, מהר מאוד הם יחזרו לקנות דולרים".

"הדולר האמריקני הוא אחד מהמטבעות הנפוצים והבטוחים בעולם והאג"ח האמריקניות נחשבו עד לאחרונה כנכס הבטוח בעולם", אמר קירקגארד. "כשהאג"ח האמריקניות ייצאו מהמשוואה, זה יגדיל את הביקוש לדולר".