סטנלי פישר מכנס מסע"ת ביום ב': יתייחס למחאת האוהלים

פישר יבצע סקירת ההתפתחויות הכלכליות בישראל והשפעת המצב הכלכלי במדינות שונות על המשק הישראלי ■ צפוי להתייחס למחאת הדיור שנמשכת כשבועיים בישראל, ולסוגיית הנדל"ן בכלל

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר מכנס מסיבת עיתונאים ביום שני הקרוב, בה ידבר באופן פרטני על האירועים האחרונים בעולם, אך בעיקר בארץ. בהודעת בנק ישראל נמסר היום כי פישר יבצע סקירת ההתפתחויות הכלכליות בישראל והשפעת המצב הכלכלי במדינות שונות על המשק הישראלי.

הנגיד פישר צפוי להתייחס למחאת הדיור שנמשכת מזה כשבועיים בישראל, ולסוגיית הנדל"ן בכלל. לאחר פרסום תוכנית החירום של ראש הממשלה נתניהו לשוק הנדל"ן ביום שלישי, פישר הסתפק בהתייחסות לקונית למחירי הדיור ולמחאת האוהלים, ואמר כי הוא תומך בצעדים וסבור שהם צפויים לסייע בהשגת המטרה.

"עמדת בנק ישראל גורסת, כי פתרון ארוך טווח לבעיית מחירי הדיור חייב לבוא בעיקר בהגדלת היצע הדירות, והנגיד ציין לטובה את העובדה שהצעדים הם מידתיים וממוקדים בהגדלת היצע הדיור", נכתב בהודעה מבנק ישראל. פישר הזכיר לחיוב את הגידול של 11% בהתחלות הבנייה, שגררו גם עלייה בגמר הבנייה. לדבריו, "הדבר צפוי להביא לגידול בהיצע הדירות ולהתמתנות הן במחירי הדירות והן בשכר הדירה".

במסיבת העיתונאים ביום שני הקרוב, פישר ידבר כאמור גם על ההתפתחויות בעולם, בינהן סאגת תקרת החוב האמריקני הבלתי נגמרת, וכן משברי החוב באירופה והצפי להאטה בכלכלות.

יש שתוהים: "איפה סטנלי פישר, היועץ הכלכלי הראשי של ממשלת ישראל והאחראי, לפי דוח בנק ישראל האחרון, לכ-70% מהבעיה: הריבית הריאלית השלילית במשק זה יותר מ-3 שנים? איפה ה'מבוגר האחראי' שהיה סבור כי הוא יכול להפוך ליו"ר קרן המטבע הבינלאומית ולטפל בבעיות הקשות של אירופה הקורסת ושל ארה"ב? לאן הוא נעלם?".