החשבונות האמריקניים באוגוסט: 500 מיליארד ד' לפירעון אג"ח

משרד האוצר האמריקני הודיע כי ייתן עדיפות למחזיקי האג"ח במידה וארה"ב לא תגיע להסכם העלאת תקרת החוב עד ה-2 באוגוסט ■ רשימת החשבונות עוד ארוכה: 49.2 מיליארד דולר לביטוח הלאומי ו-2.9 מיליארד דולר לחיילים בצבא ארה"ב

משרד האוצר האמריקני ייתן עדיפות לתשלומי הריביות על האג"ח הממשלתיות במידה והמחוקקים לא יסכימו על העלאת תקרת החוב עד ה-2 באוגוסט. כך אמר היום (ו') בכיר בממשל לסוכנות הידיעות "בלומברג".

לפי אותו גורם, הממשלה האמריקנית צריכה לפרוע אג"ח ממשלתיות בשווי 90 מיליארד דולר ב-4 באוגוסט ו-30 מיליארד דולר נוספים בתשלומי ריבית ב-15 באוגוסט. סך הכל בחודש אוגוסט האוצר אמור לפרוע אג"ח ממשלתי בשווי 500 מיליארד דולר.

בכירים בממשל האמריקני צפויים לתדרך את הציבור היום על סדר העדיפויות הממשלתי במידה ותקרת החוב שעומדת כרגע על 14.3 טריליון דולר לא תעלה. "ההודעה תהיה מרגיעה, אבל אין ברירה אלא להעדיף את מחזיקי האג"ח, אמר קריסטיאן קופר, בכיר בחברת Jefferies Group.

בחודש אוגוסט לממשל האמריקני רשימה ארוכה של חשבונות לשלם מלבד למחזיקי האג"ח, בין היתר, 49.2 מיליארד דולר לביטוח הלאומי, תשלומי ביטוח רפואי בסך 50 מיליארד דולר, דמי אבטלה בסך 12.8 מיליארד דולר, 2.9 מיליארד דולר לחיילים בצבא ארה"ב ו-14.2 לעובדים הציבוריים.