אלי הורוביץ: "לרדת מהגג עם דרישות מוגזמות ולשתף פעולה"

מנכ"ל טבע לשעבר בראיון לגלי צה"ל: "אני מאמין שיהיה שינוי אמיתי. הימים האחרונים מחדשים את ההסטוריה שלנו ומחזירים אותנו לימים הטובים"

אלי הורוביץ, מנכ"ל טבע לשעבר, אמר הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל כי "התרגשתי אתמול מכל ההפגנות ומצעדי המחאה ברחבי הארץ. מאוד נהנתי לשמוע את דברי ראש הממשלה בימים האחרונים, המרמזים על כך שאינו מקבל את העמדות הקיצוניות מצד אחד, ומצד שני הוא באמת רוצה להסיר כמה מהמכשולים שיש בדרך".

"היחידים שמציעים עמדות סבירות הם ההסתדרות והמימסד התעשייתי. צריך לרדת מהגג עם דרישות מוגזמות. צריך לשתף פעולה ולא על ידי בזבוז והצעות שווא".

- מדובר על שינוי אמיתי של סדר עדיפויות.

"אני מסכים. בוודאי שצריך לשנות, אבל לעשות את זה בשכל. אני נהנתי מדברי המשוררים, הסופרים ואנשי השטח".

- אז מה צריך לעשות היום ראש הממשלה?

"כלכלה נורמלית היא לא של הקפיטליזם החזירי אבל גם לא של עמדות קיצוניות מהצד השני. צריך למצוא את שביל הזהב. הרי מישהו צריך לשלם את החשבון. צריך לפתור את הבעייה של הדלק, למשל, לא צריך לפתור על ידי דלק זול אלא על ידי תשתית תחבורתית ראויה".

- אנשים לא מצליחים לגמור את החודש למרות שהם מרווחים טוב.

"אני אינני אוהב את המילה טייקונים. אני אינני מקבל את כל המונופולים והאוליגופולים וכו'... בטבע אנחנו לא רואים את זה כך שאני יכול לומר את זה במצפון נקי. ליצוא צריך לחזק את הכלכלה והחברות אבל לשוק המקומי צריך לפקח בלי רחמים ולא לאפשר את ההתאגדויות למיניהם".

- איך תפקח?

"רשות ההגבלים העסקיים יכולה וצריכה להתערב ביד קשה. על כל מונופול ישראלי צריך לפקח ביד קשה ובמידת האפשר לפתוח את השוק לתחרות".

- חלק מהטייקונים לא מחזירים כספים.

"אני מרשה לעצמי לומר שיש דברים שאינם מקובלים עלי. זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נשמע. למרות שחלק מהם חברים שלי אני לא מזדהה איתם".

- איך זה ייגמר?

"אני מאמין שיהיה שינוי אמיתי. הימים האחרונים מחדשים את ההסטוריה שלנו ומחזירים אותנו לימים הטובים".