זאת שעולה

יהיה מי שיאמר שגם אנחנו חלק מהשקר של העיסוק האובססיבי הזה בכמה, למה ועם מי

"2.3 בשבוע", יום א' 22:40, ערוץ 10

אם נכונה הנחת העבודה של ערוץ 10, שלפיה ההתמקדות של "הדור הבא24/7" מול ימי השידור של "רשת" אמורה להביא לעלייה ברייטינג של הריאליטי הזה, הרי שלמרות השעה המאוחרת, אפשר שכן השיגור של הסדרה החדשה מבית היוצר של יוסף סוויד, יהיה לא רע בכלל (באופן יחסי לסדרת דרמה ובאופן יחסי לערוץ 10).

אם כך יהיה, הרי שרבים מהצופים ייחשפו לדרמה מהנה ומרתקת שעוסקת בתחום האינטימי ביותר של חיינו. שמה הוא ציטוט מתוך מחקר שקובע שמדובר בתדירות הממוצעת שבה אנחנו עושים את זה. אלא שבעוד שיש ממוצעים שמספרים את כל הסיפור, הממוצע הזה הוא נקודה סטטיסטית על רצף של מיליוני פריטים שעושים את זה בתדירות משתנה: מהרווק התל אביבי ההולל שלכאורה מודה למזלו הטוב על שעירו היא סוג של לונה פארק לפנויים פנויות, דרך תלמידת התיכון שמגלה לפתע שהמיניות מעניקה לה כוח בל יתואר, רגע לפני שהיא מגלה שמדובר בחרב פיפיות, ועד לזוג הנשוי שרגיל כל כך לשקר זה לזו, עד שאפילו הרגעים האינטימיים שלהם הופכים לשקר אחד גדול.

יהיה מי שיאמר שגם אנחנו, הצופים, חלק מהשקר של העיסוק האובססיבי הזה בכמה, למה ועם מי. ואני אומר שאם בית מלא בילדים כופה עלינו נסיעה של שלוש שעות בכל כיוון לאיזה צימר בגליל (הנה סקופ: לאף אחד מתושבי המרכז אין מושג איך נראה הגליל. כולם חוזרים ואמרים שיפה שם כמו בטוסקנה, למרות שהדבר היחיד שהספיקו לעשות מחוץ לצימר הוא לאכול סטייק ב"דוריס קצבים" בראש פינה, בדרך חזרה) רק כדי לעסוק בשלנו, אפשר בהחלט להקדיש לנושא גם שעה קלה של צפייה. העובדה שמדובר ביופי של סדרה, היא בפירוש בונוס.

זאת שיורדת

"אורים ותומים", יום א' 22:00, "יס דרמה"

אין לי זכות לכתוב בפרטי פרטים על הסדרה הזאת מאחר שלא עקבתי אחריה. זה ממש לא היא, אלא אני: קשה לי עם סדרות. אבל למרות שלא בניתי איתה זוגיות מוצלחת אפילו לעונה אחת, בכל פעם שביקרתי, תוך כדי שלטוט נלהב בישיבה שפניה המהוגנות מכסות על סודות אפלים, גערתי בעצמי על שאיני מקדיש לזוגיות הזאת יותר זמן מסך: סדרת מתח (מותחת באמת!) על רקע כל כך לא שגרתי, ראויה הייתה ליותר תשומת לב מצדי.

אני מניח שבעוד כמה זמן נראה אותה עולה לסיבוב באחד מערוצי הברודקאסט, מה שיכיר לה גם צופים חדשים. בינתיים אין אלא לסכם אותה בטוב, ולזקוף גם צל"ש קטן לזכותה של "יס" שמביאה כבר שתי סדרות מז'אנר דרמת הפשע, בזו אחר זו (הקודמת הייתה "בלו נטלי") ובאיכות שלא נופלת משום הפקה דומה בחו"ל.