נתניהו דורש תוכנית עבודה למלחמה בריכוזיות תוך 30 יום

בדיון שהתקיים היום בלשכת ראש הממשלה הנחה נתניהו את חברי הוועדה להאיץ את השלמת הגשת המסקנות שתוכננה לחודש נובמבר ולהגישן בסוף אוגוסט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש להאיץ את מסקנות הוועדה לבחינת הריכוזיות במשק: בדיון שהתקיים היום בלשכת ראש הממשלה הנחה נתניהו את חברי הוועדה להאיץ את השלמת הגשת המסקנות שתוכננה לחודש נובמבר ולהגישן בסוף אוגוסט.

על פי לוח הזמנים של הוועדה טרם הושלם הליך שימוע נוסף מול גורמי המשק וטרם הסתיימה השלמת הערכת הרוחב של ההשלכות הצפויות ממסקנות הוועדה. בנוסף, הוועדה תצטרך לתרגם את החלטותיה לתזכיר חוק ולהעביר את ההחלטה בממשלה.

נתניהו ציין כי הוועדה בראשותם של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי ומנכ"ל משרד האוצר חיים שני, הוקמה על ידו כבר לפני כעשרה חודשים, והתבקשה לבחון את העיוותים הקיימים במשק ולהמליץ על הדרכים לפתרון הבעיות שמקשות על פעילות המשק.

ראש הממשלה אמר כי הוועדה להגברת התחרותיות במשק, חייבת לפעול להגברת התחרות ולהורדת המחירים.

נתניהו הבטיח הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "נקל על הנטל הכלכלי של אזרחי ישראל" ואישר את חשיפת "גלובס" בדבר הקמת צוות שיגבש תוכנית כלכלית חדשה אשר תפחית המסים העקיפים. זאת, נוכח מחאת מעמד הביניים שהוציאה אמש כ-150 אלף איש לרחובות.

אתמול, נזכיר, ראש הממשלה נתניהו הכריע כי תהיה הפרדה בין החזקות ריאליות להחזקות פיננסיות בקרב תאגידים המחזיקים תחתיהם מספר חברות. מדובר בהכרעה באחת מאבני היסוד של בעיית הריכוזיות במשק. נתניהו רואה בהחזקות הצולבות אחת הבעיות העיקריות במשק ואחת הסיבות העיקריות שמאפשרות את רמת המחירים הגבוהה בכמה שווקים אסטרטגיים.