אושר מינוי בינת שורץ לראש מינהל התכנון במשרד הפנים

אחרי שנה שהתפקיד לא אויש, הממשלה אישרה היום את המינוי של שורץ לתפקיד, במקום אדריכל שמאי אסיף ■ מינהל התכנון הוא הגורם המקצועי בתחום התכנון והבנייה בממשלה

כשנה ללא מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים מגיעה לקצה: הממשלה אישרה היום את מינויה של בינת שורץ לתפקיד ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, במקום אדריכל שמאי אסיף שפרש בספטמבר האחרון.

מינהל התכנון הוא הגורם המקצועי בתחום התכנון והבנייה בממשלה, ותפקידיו כוללים גיבוש המלצות למדיניות בתחום התכנון והבנייה; מעקב אחר מימושה; סיוע והנחיה מקצועית לשר הפנים ולמוסדות התכנון; ייזום תוכניות מתאר ארציות, מחוזיות ומקומיות; טיפול בתוכניות מפורטות; ופעולה כגוף מטה שמפעיל את מוסדות התכנון הארציים.

מינויה של שורץ אושר היום, לאחר שבחודש שעבר פורסם ב"גלובס" כי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כתבו לשר הפנים, אלי ישי, כי אין מניעה למנות את שורץ לתפקיד. זאת לאחר שישי פנה לשניים בחודש מאי, בבקשה לקבל חוות דעת על טענות התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין נגד מועמדותה של שורץ לתפקיד.

לשעבר מתכננת מחוז ירושלים

שורץ (47) היא בעלת תואר ראשון בגיאוגרפיה ובלימודים כלליים ובעלת תואר שני בגיאוגרפיה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בעבר כיהנה כסמנכ"ל תכנון וביצוע בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), כמתכננת הוות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות), כמתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וחברת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, כחברה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, חברה במועצת גנים ושמורות ומתכננת החברה להגנת הטבע.