מיזוג מכתשים אגן עם כמצ'יינה יידחה לסוף אוקטובר

לטענת החברה הדחייה נובעת מחופשת הקיץ באירופה ■ הרווח הנקי ברבעון השני הגיע ל-45 מיליון דולר והכנסות עלו ב-20% ל-723 מיליון דולר

מיזוג מכתשים אגן עם כמצ'יינה הסינית יידחה בחודש לסוף אוקטובר, כך עולה מדיווח החברה. לטענת החברה הדחייה נובעת מחופשת הקיץ באירופה.

בשבוע הבא צפויים בעלי מניותיה של מכתשים אגן להתכנס לצורך אישור עסקת מיזוגה עם כמצ'יינה. כיוון שמועד האסיפה נקבע לשבוע לפני פרסום דוחותיה של החברה, פרסמה היום יצרנית חומרי ההדברה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר את תוצאות הרבעון השני שלה.

מהדיווח עולה, כי המכירות של מכתשים אגן צפויות לעמוד על כ-723 מיליון דולר - עלייה של 20% לעומת המכירות ברבעון המקביל. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-45 מיליון דולר, זינוק של 266% לעומת רווח של 12 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח התפעולי צפוי לצמוח ב-98% ל-87 מיליון שקל.

גם ברבעון הראשון של השנה ניכר שיפור בתוצאות החברה, והחברה הסבירה אז, כי "השפעתן החיובית של מגמות אלו (בין היתר, גידול בביקושים כתוצאה ממזג אוויר נוח, רמת מלאים נמוכה ברשתות ההפצה, מגמת התייצבות מחירים - ת.ק.) תימשך והיא עשויה להביא לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות של החברה, הן ברמת המכירות והן בסעיפי הרווח, בהשוואה לרבעון השני אשתקד".

כמו כן ניתן להניח כי השיפור נובע לא מעט מההתייעלות בחברת הבת, מילניה, בברזיל. בשנה שעברה החליט ויגודמן על תוכנית התייעלות בחברה הבת, שכוללת שינוי מבני, פרישת עובדים ותוכנית התייעלות, וברבעון הרביעי אשתקד הפחיתה החברה 47 מיליון דולר בגין אלה.

במסגרת העסקה צפויה כמצ'יינה הסינית לרכוש את מלוא מניות הציבור במכתשים אגן (53%) תמורת 1.27 מיליארד דולר באמצעות הצעת רכש, וכן 7% ממניות בעל השליטה בה, כור, תמורת 168 מיליון דולר.

בזכות פשרה שאליה הגיע רו"ח דב כהנא, אחד מבעלי המניות בחברה, עם כור, בעלי המניות מקרב הציבור יקבלו תוספת של 45 מיליון דולר תמורת מניותיהם, על חשבון התמורה שאמורה הייתה לקבל כור.

בסיום השלב הראשון תחזיק כמצ'יינה 60% ממניות מכתשים אגן, כור תחזיק ב-40%, והיא תיהפך לחברה פרטית.