תוקנה התקלה ב"ים תטיס" והזרמת הגז חודשה

(עדכון) - ל"גלובס" נודע כי המערכת המפעילה את בארות הקידוח חזרה לפעולה באופן חלקי והזרמת הגז חודשה ■ מבדיקה ראשונית עולה כי אחד החיישנים על האסדה זיהה חשש לדליפת גז ■ בחברת החשמל כבר החלו להערך לאספקת חשמל למשק בדרכים חלופיות

לאחר הפסקה דרמטית של כשעה בהזרמת הגז הטבעי מים תטיס, ל"גלובס" נודע כי המערכת המפעילה את בארות הקידוח חזרה לפעולה באופן חלקי והזרמת הגז חודשה לאחר שהופעלה מחדש, אם כי, בשלב זה, לסירוגין.

מבדיקה ראשונית עולה כי בסביבות השעה 21:30 אחד החיישנים על האסדה זיהה חשש לדליפת גז עקב כך הופסקה באופן אוטומטי הפקת הגז מהמאגר. לאחר בדיקה התברר שהחיישן הופעל כנראה בטעות והמערכת כולה הופעלה מחדש ובהדרגה, תהליך שיארך מספר שעות.

מנובל אנרג'י נסמר כי התקלה הטכנית שהביאה להפסקה זמנית תוקנה וההזרמה חודשה ותחזור להיקפה המקורי תוך מספר השעות.

בחברת החשמל כבר החלו מוקדם יותר להערך לאספקת החשמל למשק בדרכים חלופיות, בין היתר על-ידי הגברת השימוש בסולר. כמו כן, הובע חשש מפני הפסקות חשמל יזומות במידה והתקלה לא תתוקן עד לשעות הבוקר. אלא שכמור הזרמת הגז חודשה.

נזכיר כי קבוצת ים תטיס, המחזיקה במאגר הישראלי מרי-B, היא ספקית הגז העיקרית של חברת החשמל וסיפקה למשק כשני שליש מצריכת הגז עד להפסקת הזרמת הגז ממצרים. מאז השיבושים ממצרים, הגדילה הקבוצה את קצב הזרמת הגז בעשרות אחוזים.

קבוצת ים תטים היא בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י .