"ישראל היום": כך מתכנן נתניהו להקל על מעמד הביניים

העיתון "ישראל היום": בין הצעדים הנשקלים הורדה משמעותית של המע"מ ב-2%-3% בפריסה על כמה שנות תקציב, הסרה והורדת מכסים על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ואולי אף על יבוא מוצרי צריכה ומכוניות

מחאת האוהלים ממשיכה לצבור תאוצה ואתמול אף הודיע מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, על התפטרותו מתפקידו. "חילוקי דעות בנושאים מהותיים מזה זמן רב ואופן ההתנהלות השוטפת מביאים אותי להחלטה קשה זו", כתב שני במכתב ההתפטרות אשר לא הסתיר את ההתנגשות החזיתית בינו לבין שר האוצר, יובל שטייניץ.

הבוקר מפרסם העיתון "ישראל היום" כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר מתכננים שורה של צעדים כלכליים שיקלו על שכבות נרחבות באוכלוסיה. במוקד: הורדת המסים לשכבות הביניים, לזוגות הצעירים ולאמהות העובדות, ומנגד הכבדת נטל המס על בעלי ההון.

התוכנית תכלול, ככל הנראה, הגדלת שכר הנטו למשתכרים 14,000-19,000 שקלים, הקלות במיסוי על דירה ראשונה. עוד בין הצעדים הנשקלים הורדה משמעותית של המע"מ ב-2%-3% בפריסה על כמה שנות תקציב, הסרה והורדת מכסים על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ואולי אף על יבוא מוצרי צריכה ומכוניות. תיבחן גם אפשרות להכרה בחלק מההוצאות על גידול ילדים.

מקורות המימון יכללו ביטול הפחתת מס החברות ואולי אף העלאתו, ביטול הורדת מס הכנסה לבעלי שכר גבוה, קביעת מדרגות מס מיוחדות למשתכרים יותר מ-100 אלף שקלים לחודש, הנהגת מס עזבון על ירושות גדולות במיוחד, העלאת מסים על רווחי הון והעלאת מס על דירות יוקרה ועל דירות להשקעה.