מגדל: קנו מניות אזורים, אלביט הדמיה ואלקטרה

מגדל שוקי הון על מניות אזורים, אלביט הדמיה ואלקטרה נדל"ן: הזדמנות בסיכון גבוה ■ התמחור הנוכחי מהווה נקודת כניסה נוחה להשקעה לטווח ארוך לאוהבי הסיכון

"פסימיות רבה אופפת את שוקי ההון בחודשים האחרונים, ומסכים אדומים חוזרים להיות חלק משגרת יומנו. אולם גם תקופות לא טובות מזמנות לעיתים הזדמנויות לאופטימיים שבינינו אשר ניתן לנצלן בטרם יחול השיפור המיוחל" כך מציין היום (ב') אדר עציוני אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון, שעל רקע דברים אלו ממליץ על השקעה במניות אזורים אלביט הדמיה ואלקטרה נדל"ן - שלוש חברות אשר סבלו קשות מהירידות האחרונות, להערכתו, התמחור הנוכחי מהווה נקודת כניסה נוחה מאוד להשקעה לטווח בינוני-ארוך.

עציוני מדגיש כי בימים בהם חברות מובילות במדד המעו"ף ובתחום הנדל"ן בפרט נסחרות בדיסקאונטים די גבוהים לעומת השווי הכלכלי, מניותיהם של אזורים, אלביט הדמיה ואלקטרה נדל"ן מיועדות לשוליים היותר מסוכנים של תיק ההשקעות, כאשר הפוטנציאל הגלום בתוספת המחיר הנוכחי מהווים אפשרות השקעה מעניינת לבעלי המעוף. עם זאת, למשקיע אשר אינו אוהב תנודתיות ומעוניין בתשואה שוטפת על השקעתו בדמות דיבידנדים סדירים, כדאי לחפש השקעות אחרות.

אזורים: צניחה של מעל 30% מכניסת פרידמן

אזורים עם צניחת שווי של מעל 50% מתחילת השנה ומעל 30% מאז השלמת רכישת השליטה ע"י הרשי פרידמן באמצע אפריל לפי שווי של כ-470 מיליון ש"ח, אזורים נסחרת כיום, לאחר גיוס הון של כ-100 מיליון ש"ח, לפי שווי של כ-360 מיליון ש"ח בלבד. "גם במודל שמרני, המביא בחשבון הרעה בשוק הנדל"ן המקומי, מדובר כיום בתמחור זול אשר איננו משקף את השווי הראוי לעסקי החברה ונכסיה", מעריך עציוני ומסביר כי "החברה נמצאת בהליכים למכירת החזקותיה בנכסים שונים, מה שצפוי להניב תזרימי מזומנים לא מבוטלים".

לדבריו, למרות הבעיות, המותג החזק של החברה ממשיך למכור ולהערכתו התמקדות בפעילות העיקרית היא הדרך הנכונה לחזרת הצמיחה. כמו כן, במגדל סבורים כי כיום יש מי שמוכן ומסוגל לתמוך בחברה כספית במידת הצורך.

הסיכון: נטל חוב גבוה לטווח הקצר, אי עמידה בהתניות מול מוסדות פיננסיים ומחזיקי אג"ח, חשש להורדת דירוג.

אלביט הדמיה: אופציה זולה עם אפשרויות צמיחה והשבחה למכביר

אלביט הדמיה מתחילת חודש מאי ובמיוחד מאז פורסם בעיתונות על בעיותיו של בעל השליטה בחברה עם בנק הפועלים, קרסה מניית אלביט הדמייה בכ-45%. למעשה, שער המניה כיום נמוך בכ-35% מרמות השפל בשיא המשבר. רמת הסיכון בהשקעה עדיין גבוהה, כאשר אופייה היזמי של החברה ופעילות בשווקים מתפתחים ובענפי עתירי סיכון, כמו גם חשיפה דומיננטית למט"ח עשויים לגרום לחוסר יציבות בהערכת השווי. אולם במגדל שוקי הון מעריכים כי מחיר המניה הנוכחי כבר מגלם פרמיית סיכון לא מעטה בדבר החששות לעתיד.

בעסקיה של אלביט קיים חזון ואופייה של החברה הוא יזום ויצירה. רמת התמחור כיום זולה ודי כי יחברו מספר גורמים חיוביים לכדי חדשות טובות וערך רב יכול להיווצר לחברה. "למשקיע האופטימי, מדובר כאן באופציה זולה עם אפשרויות צמיחה והשבחה למכביר, כאשר מרבית החששות ומעבר לכך, כבר מגולמת בתמחור. בד בבד, אנו שומרים על העדפתנו לפלאזה סנטרס, אשר רמת הסיכון בה נמוכה יותר והמיקוד הוא על תחום הנדל"ן בלבד".

הסיכון: חשש מבעיית מחזור חובות בשוק ההון לאור רמות התשואה בהן נסחרות אגרות החוב, מה שידרוש מימוש נכסים בטרם עת, הורדת דירוג, צורך בהזרמות נוספות לאלביט מדיקל, משיכת דיבידנדים גדולים בניגוד להתחייבות החברה, אפשרות קטנה לשינוי כפוי של בעל השליטה בחברה.

אלקטרה נדלן: צפוי שינוי כיוון חיובי בעסקי החברה

אלקטרה נדלן אחרי ירידת שווי של כ-40% מתחילת השנה ויציאה ממדד ת"א 100, אלקטרה נדל"ן נסחרת כיום לפי מכפיל הון של כ-0.51 עם שווי שוק של כ-460 מיליון שקל בלבד. מאז אמצע 2008 מחקה החברה מהונה העצמי כ-515 מיליון שקל, למעלה מ-55% מההון, כאשר מחיר המניה הנוכחי מתמחר מחיקות נוספות של כ-430 מיליון שקל.

במגדל שוקי הון מסבירים שלחברה "תמחור זול המניח מחיקות נוספות בהיקפים אדירים שאינם מתיישבים עם רמת הנכסים ומצבה הפיננסי של החברה, כוונה למכירת נכסים נוספים בישראל ובקנדה תוך רישום רווחים נאים והחזרת תזרים מזומנים גדול הביתה, ניסיון וקשרים רבים שיסייעו לרכישות מושכלות באירופה, פרויקטי יזום מוצלחים בישראל ושיפור מתמשך בפעילות היזמית בהודו. להערכתנו, צפוי שינוי כיוון חיובי בעסקי החברה ברבעונים הבאים. אנו סבורים כי לבעלי אורך נשימה, מדובר בנקודת כניסה נוחה ובמחיר זול המאפשרת חשיפה לפעילות מבוזרת עם פוטנציאל עתידי".

הסיכון: המשך מחיקות (בעיקר באירופה), רמת מינוף גבוהה, נכסים רבים המתומחרים באירו, צורך בהזרמת הון עצמי נוסף בעת מחזור חובות על נכסים קיימים בחו"ל, יחס צונן מצד שוק ההון בגיוס האג"ח האחרוןבשורה התחתונה, למשקיע אשר מתלבט בבחירת אחת מבין החברות הנ"ל עציוני ממליץ על אלקטרה נדל"ן אשר נסחרת בדיסקאונט הגבוה ביותר ועדיפה ביחס סיכון-סיכוי, לעומת המניות האחרות.

בשורה התחתונה, אומר עציוני, "למשקיע אשר מתלבט בבחירת אחת מבין 3 החברות אנו מעדיפים ביותר את אלקטרה נדלן אשר נסחרת בדיסקאונט הגבוה ביותר ועדיפה ביחס סיכון-סיכוי, לעומת המניות האחרות".