גל פיטורים ענק בבנק HSBC: מפטר 30 אלף עובדים

מנכ"ל הבנק קיים היום שיחת ועידה עם עיתונאים ומסר כי "יהיו פיטורים נוספים", ומיד לאחר מכן הכריז על פיטוריהם של 25 אלף עובדים, בנוסף ל-5,000 שכבר פוטרו

הבנק הבריטי HSBC יוצא לגל פיטורים ענק של 25 אלף עובדים, בהמשך לפיטוריהם של 5,000 עובדים, כך שגל הפיטורים יסתכם ב-30 אלף עובדים, עד שנת 2013. כך מדווחת היום (ב') סוכנות הידיעות רויטרס.

מנכ"ל הבנק סטיוארט גוליבר קיים היום שיחת ועידה עם עיתונאים ומסר כי "יהיו פיטורים נוספים", ומיד לאחר מכן הכריז על פיטוריהם של 25 אלף עובדים. הפיטורים יתקיימו בארה"ב, צרפת, בריטניה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית.

הפיטורים הם חלק מהתוכנית האסטרטגית של הבנק לחסל הפעילות במדינות מסוימות ולהתמקד בעיקר בשווקים מתעוררים, הנחשבים בעלי סיכון גבוה יותר אך גם בעלי צמיחה גבוהה יותר. הבנק יעצור גם את הפעילות הקמעונאית שלו ברוסיה ופולין.

מניית הבנק הגיבה בקפיצה של כמעט 4% לאחר הודעת המנכ"ל. הכרזת המנכ"ל מגיעה במקביל לפרסום הדוחות הכספיים של הבנק, לפיהם הוא הרוויח 8.9 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2011, עלייה של 35% לעומת המחצית הראשונה של 2010. ההכנסות קפאו ברמה של 35.7 מיליארד דולר.