אני בהתיישבות רוטשילד כל לילה

ואני רוצה להגיד לכם, חברי אנשי העסקים, בואו להיות לקחת חלק, הפעם זה הדבר האמיתי

מאז החלה ההתיישבות בשדרות רוטשילד, אני מוצא את עצמי מבלה שם כמעט מדי לילה, נדהם מכוח האנשים ומכוח הרצון שלהם להילחם הפעם כדי לנצח את התפיסה, שבמדינה הזאת חבל ולהילחם ולהפגין, כי שום דבר לא ישתנה.

אני מתפלל שהפעם זה ייגמר אחרת לטובת כולנו. הפעם כולנו חייבים לרצות שמקימי המאהלים בכל הארץ ינצחו, כי הניצחון שלהם, היכולת שלהם לעבוד יחד כאיש אחד מול מטרה צודקת אחת - "העם רוצה צדק חברתי" - הוא הניצחון של הדרך הישראלית והרוח של העם שנקברה תחת סירחון שחיתות, תאוות בצע, עצלנות, ריקבון של תרבות, שהפכה לעסוקה בסכסכנות, בפלגנות ובשנאת זרים. מתוך כל אלו, ההתגייסות של ההמונים מעוררת תקווה לישראל חדשה-ישנה, שנלחמת על האמת שלה.

בעודי יושב שם בשעות הלילה המאוחרות ומנהל שיחות עם הלוחמים החדשים, אני מחפש בין הרבבות שעוברים שם פנים מוכרות של אנשי קהילת העסקים. אני מניח שרבים כן מגיעים, אבל רבים יותר חוששים שמא יזרקו להם מילה או יסלקו אותם משם בבושה, אני מניח.

חברים, המעמד הבינוני זה הרקע של רובנו. כולנו גדלנו בבתים של הורים שעבדו קשה, שילמו שתי משכנתאות כדי לשלם על הבית ולקיים את הילדים בכבוד. עבורנו המזל האיר פנים וההצלחה הכלכלית אפשרה להורינו - אם התמזל מזלם ואם לא להם אז לנו - להגיע לרווחה כלכלית. אבל את הסביבה שבה גדלנו ואת הקשיים שחוו הורינו בדרך לשם, כולנו זוכרים.

עכשיו תארו לכם את אלו שלא זכו למזל הזה. שעובדים קשה, מנסים לקיים את ילדיהם בכבוד, והתרחקו מרחק בלתי אפשרי מהיכולת לדירה משלהם, מהיכולת להרים את הראש מעל האוברדראפט והחובות החודשיים. יותר ויותר משפחות מתמודדות היום עם המצב הזה. אלה הם האנשים שמקיימים את הארץ הזאת יום-יום, ואת העסקים של כולנו, עובדים במפעלים, עובדים בחברות התקשורת ובבנקים.

זה הזמן לחזור ולחשוב על הבית שממנו באנו כולנו. להצטרף למאבק, לתת כתף ולהראות נוכחות.

הפעם הזאת חשובה מתמיד. אל תעמדו מהצד ואל תפחדו, בואו לקחת חלק, לתרום במילה, באוהל, בנוכחות שלכם. הפעם זה הדבר האמיתי, ומפה זה יכול להיות אחרת.

לעם מגיע צדק חברתי ובלי העם אין עסקים, אין עתיד, אין מדינה.

הכותב הוא יו"ר גאון אחזקות