פרס למארגני המחאה: "יש לשנות את סדר העדיפויות"

הנשיא פרס נפגש היום עם מארגני המחאה: "הרשימה אותי הכנות שלכם. אתם לא עוסקים בפוליטיקה אלא בעניין עצמו" ■ דפני ליף: "זהו מאבק גם של השכבות החלשות"

עוד הישג לנציגי המחאה: לאחר שהצליחו להביא מעל 150 אלף איש לרחובות במוצ"ש האחרון, קיבלו היום הזמנה להיפגש עם האזרח מספר אחד - נשיא המדינה ולשטוח בפניו את הטענות והדרישות.

"אני עוקב אחר מה שקורה כמו כל הציבור", פתח ואמר הנשיא פרס, "הרשימה אותי הכנות שלכם. אתם לא עוסקים בפוליטיקה אלא בעניין עצמו. אני חושב שרוב הציבור הופתע מעצימות הבעיה. אני מאמין שאפשר לפתור את הבעיה ולתקן את מה שצריך לתקן. הערכתי את האופן בו מתנהלת המחאה, ללא אלימות ומינימום התקפות הנושאות אופי אישי. בדמוקרטיה מותר למחות ולהפגין ואתם עושים זאת בכבוד".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית היה הראשון לדבר: "הסיבה שאנחנו מפגינים זה בגלל שאנחנו אוהבים את המדינה. אנחנו נאבקים כדי לבנות עתיד טוב יותר. יש לנו כבוד למוסדות המדינה ולממשלה. אנחנו במאבק תכליתי ללא מניע נסתר או פוליטי. אנחנו רוצים לעבור מכלכלה דורסנית למשהו אנושי יותר. יש כאן לא רק מספרים אלא אנשים".

"מבקשים את עזרתך ואת עזרת הציבור"

דפני ליף, יוזמת המחאה אמרה כי המאבק איננו רק מאבקו של מעמד הבניים אלא גם של השכבות החלשות. "מדובר במחאה אמיתית ויש רצון לשים את הפוקוס על בני האדם. זה מאבק חברתי אמיתי והוא חייב להצליח".

נציגה נוספת ממאהל המחאה, סתיו שפיר, אמרה לנשיא כי ההפגנה במוצאי שבת הוכיחה מעבר לכל ספק שזו הבעיה הגדולה ביותר שיש לטפל בה כעת. "תמיד היו לנו חלומות אבל נדמה היה שיש דברים גדולים יותר וחשובים יותר. במאהל המחאה גילינו שהבית זה הדבר החשוב ביותר. אנחנו מקדמים כל דבר שיוכל לשפר את המצב ומבקשים את עזרתך ואת עזרת הציבור".

לאחר הדברים סיכם פרס ואמר כי לא מדובר במשא ומתן אלא בהידברות בין הצדדים. "צריך לשנות את סדר העדיפויות. מה שיותר מהר יותר טוב. צריכה להיות הידברות עם כל גורמי הממשלה. חשוב שתוכלו להתקיים בכבוד ולקיים את המדינה. עבודה, לימודים, צבא, מילואים. אתם העתיד של המדינה".