הטיפ היומי: מניית דשנים שלא בהכרח שווה את הסיכון

מחלקת המחקר של JP מורגן מעניקה למניית מוזאיק מחיר יעד של 74 דולר ■ "הפחתת היקפי היצוא מסין יוצרת סביבת פעילות מצוינת עבור מוזאיק"

מוזאיק היא יצרנית מובילה של דשני פוספט ואשלג - שניים מהחומרים המזינים העיקריים לגידולים חקלאיים. החברה היא יצרנית הפוספט הגדולה בעולם והשנייה בגודלה באשלג. היא עוסקת הן בכריית מרבצי הפוספט והאשלג, והן בייצור מוצרי הדישון המוגמרים, כמו מוצרי הפוספט DAP ו-MAP.

עליית מחירי הפוספט והאשלג בעולם, בשל ביקוש בריא המעוגן במחירי גרעינים גבוהים והפחתת היקפי היצוא מסין במקרה של פוספט, יוצרת סביבת פעילות מצוינת עבור מוזאיק. החברה מעריכה כי סין, המשמשת כיצואנית משמעותית של פוספט, תפחית ב-2011 את יצוא מוצרי הפוספט ל-3.6 מיליון טון (מ-4.9 מיליון טון) - נתון שאנו מעריכים כסביר. הדרישה של סין לפוספט תעלה בכ-1.1 מיליון טון, כך שצפוי מחסור של כ-2.4 מיליון טון. עם זאת, נציין כי מכרה Saudi Ma'aden שבערב הסעודית, הצפוי להתחיל לייצא בסוף 2011, יכול להשפיע לשלילה על מחירי ה-DAP.

עליית מחירי האשלג וה-DAP מספקת בסיס לצמיחה גבוהה בהכנסות בשנה הקלנדרית 2011. המאגרים הנמוכים ביחס לביקוש ומחירי הגרעינים הגבוהים, מספקים אקלים תמחור טוב עבור דשנים אלו. בנוסף, מאזן החברה איתן, ומוזאיק מייצרת תזרים מזומנים חופשי טוב. לדעתנו, הנפקת הזכויות של 115 מיליון המניות, כבר מהווה חדשות ישנות מבחינת המניה.

מוזאיק נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 7.1 לשנה הקלנדרית 2011 ומכפיל 7 ל-2012. אנו ממליצים על מנייתה "תשואת יתר" במחיר יעד של 74 דולר - גבוה ב-5% ממחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, JP מורגן