ברקליס: באיזה תרחיש מניית רציו תזנק ב-440%?

האנליסט דייוויד קפלן מוריד את מחיר היעד לרציו ל-71 אגורות מ-74 אגורות לשנה הקרובה, ומגדיר אותה כ"בחירה העליונה מבין מניות הגז הישראליות" ■ "אם יימצא נפט ויוקם מתקן הנזלה - המניה תזנק ב-440%"

מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל משחררת הבוקר (ג') סקירה שורית במיוחד על רציו , במסגרתה מגדיר אותה האנליסט דיויד קפלן כ"בחירה העליונה מבין מניות הגז הישראליות" (Top Pick). קפלן אומנם מוריד את מחיר היעד ל-71 אגורות ליה"ש מ-74 אגורות בהמלצה קודמת, אבל עדיין רואה אפסייד של קרוב ל-70% ב-12 החודשים הקרובים על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה בתל אביב.

הבשורה הגדולה של קפלן נעוצה בתרחיש אותו משקיעי רציו לא רוצים לקחת בחשבון - מצב בו לא יתגלה נפט בקידוחי העומק ב"לוויתן 1". גם במצב דברים זה, עדיין קפלן מאמין כי קיים אפסייד של 13% על המחיר הנוכחי, כאשר כמובן קיים התרחיש בו יתגלה נפט במטרות העמוקות בקידוח "לוויתן".

באותה נקודה, מציין קפלן כי אם יימצא נפט בסבירות של 100% ויוקם מתקן ההנזלה (LNG), אזי מחירה של יה"ש רציו יעמוד על 2.27 שקלים, זינוק של 441% על המחיר היום.

קפלן מתייחס בסקירתו גם לשותפותיה של רציו לקידוח: אבנר ודלק קידוחים מומלצות בהמלצת "תשואת שוק" באפסייד של 47% ו-39%, בהתאמה, ודלק אנרגיה מומלצת בהמלצת "תשואת יתר" עם אפסייד של 34%. הוא מונה בנוסף את הצעדים לחודשים הקרובים, הנכונים לרציו: הכנסת מפעיל בשבועיים הקרובים לרישיון "גל", סיום קידוח "לוויתן 3" וקידוחי אימות נוספים עד אוקטובר השנה, וכן קידוח "לוויתן 1" למטרות הנפט העמוקות - ופרסום התוצאות עד סוף השנה הנוכחית.