אימפקט: "לא להתרגש מהירידות בבורסות; הכל יסתדר"

בראיון עם "גלובס" אומר צחי ליבוביץ', מנהל ההשקעות הראשי של אימפקט מקבוצת בנק איגוד: בסופו של דבר נתוני המאקרו החזקים של כלכלת ישראל יבואו לידי ביטוי בשוק ההון ■ איזה מניות מומלצות להשקעה ואיזה אג"חים קונצרניות נסחרות במחירים מגוכחים?

שוקי המניות בארץ ובעולם ממשיכים גם היום לאבד גובה, והעצבנות בקרב המשקיעים הולכת וגוברת. שאלת מיליון הדולר היא האם מדובר בתחילתו של גל ירידות לטווח הבינוני והארוך או שמדובר בתיקון קצר טווח בתוך המגמה העולה שהתחילה ב-2009.

בראיון עם "גלובס" אומר צחי ליבוביץ', מנהל ההשקעות הראשי של אימפקט מקבוצת בנק איגוד, כי "אנחנו נמצאים בשילוב של כמה גורמים שמשפיעים על השווקים - גורמים מקומיים וגורמים גלובליים. אף אחד לא ציפה שארה"ב תגיע לחדלות פרעון וזה באמת לא קרה אבל הגיעו פתאום כמה נתוני מאקרו חלשים וזה השפיע על השוק בימים האחרונים. צריך לזכור כי לפני זה המדדים כמעט נגעו ברמות שיא של השנתיים האחרונות ולכן הגיע תיקון, שהיה מתבקש".

"מהירידות בחו"ל אני לא מתרגש אבל בארץ המצב שונה ויש ירידות די חדות כבר מתחילת השנה. מסתבר כי המחאה החברתית גם מצליחה להוריד את השוק כי יש חששות שצעדי ממשלה יפגעו ברווחי החברות. מעל לכל ממשיך כמובן לרחף החשש ממה שיקרה בספטמבר וההכרזה על מדינה פלסטינית".

"לדעתנו כל הדברים האלה יסתיימו ויסתדרו. נתוני המאקרו מצביעים על צמיחה מאוד חזקה ב-2011 ושוק המניות חווה בינתיים שנה לא טובה. בסופו של דבר אנחנו כן מצפים שנתוני המאקרו כן יבואו לידי ביטוי בשוק ההון. בהינתן הידוע היום אנחנו מעריכים שבאיזור ספטמבר, תחת ההנחה ששום דבר יוצא דופן לא יקרה, תתחיל מגמת עליות ונראה פה רבעון רביעי חזק מאוד".

"צריך גם לזכור שבאופן סטטיסטי הרבעון הרביעי בדרך כלל חזק מאוד. אני מתכוון לשוק המניות וגם לאג"חים מהשורה השנייה והשלישית. בסך הכל נקבל ב-2011 תשואה סבירה שהרבעון הרביעי יספק אותה. זה יכול לקרות גם בחודש אחד".

- אין קונים בשוק.

"נכון. כיום המחזורים מאוד נמוכים, רואים את זה כבר כמה חודשים. אין קונים, בין השאר בגלל משקיעים זרים שיצאו מהשוק המקומי. אין טריגר שירים את השוק. יש פוטנציאל עלייה שכרגע הוא לא ממומש. אנחנו רואים את זה בעיקר באג"חים שיורדים מאוד חזק על מחזורים מאוד קטנים בגלל שאין קונים".

השוק מוצף בהזדמנויות

- אז לדעתכם השוק היום מוצף בהזדמנויות?

"כן. יש הרבה אג"חים גם במח"מים קצרים שהגיעו לתשואות מאוד מאוד גבוהות שלא משקפות את הסיכון של החברות".

- יש לך דוגמאות?

"בוודאי. כלכלית אג"ח 8 במח"מ של שנה נסחר ב-7% שקלי. זו תשואה מדהימה. לקבוצת דלק יש אג"ח לשנה, דלק אג"ח ל' שנסחר בתשואה שקלית של 6% שזה 3% מעל מק"מ. מדובר על אג"חים לשנה!! גם דלק ישראל אג"ח 1 במח"מ של 2.5 שנים נסחר בתשואה של 5% צמוד מדד. ויש עוד הרבה כאלה".

- מה לגבי מניות?

"אנחנו חושבים שהבנקים נסחרים מאוד מאוד נמוך. הדוחות של סוף החודש יהיו טובים, אנחנו לא מעריכים שהם יעברו להפסדים ברבעונים הקרובים ולכן כשהם נסחרים מתחת להון העצמי יש פה הזדמנות. אנחנו מצפים שהבנקים ייסחרו לפחות במכפיל הון של 1.2".

"לגבי טבע המשקיעים הענישו אותה יותר מדי על ההודעה האחרונה. אבל ההנהלה עושה מה שצריך לעשות כדי להקטין את התלות בקופקסון. כאן זה יכול לקחת זמן אבל לטווח ארוך היא השקעה אטרקטיבית כיום".

"ענף התקשורת כיום לא מעניין בגלל הרגולציה החזקה. ענף הקמעונאות, שגם הוא דפנסיבי, יותר מעניין, בעיקר מניית אלון רבוע כחול ".

המרואיין הינו מנהל השקעות ראשי באימפקט ניהול תיקי השקעות, העוסק בניהול השקעות ועשוי להחזיק בני"ע המוזכרים בכתבה זו. אין לראות במאמר זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או הצעה לרכישת יחידות קרן ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ואחריותו הבלעדית.החברה ו/או הכותב מחזיקים ו/או עשויים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.