"מדד ה-S&P500 יזנק ל-1,450 נקודות עד סוף שנת 2011"

מנהל ההשקעות דויד קוטוק, בריאיון ל-CNBC: "המשקיעים מפספסים את הנקודה החשובה - חדלות פירעון ירדה מהשולחן" ■ לדבריו, "הגירעון רק יצטמצם, אנחנו לקראת שוק שורי"

"צריך להכניס לפרופורציות את האפשרות לתקופה דובית עבור שוק המניות", אמר היום (ד') בריאיון ל-CNBC דויד קוטוק, מנהל השקעות ב-Cumberland Advisors. קוטוק מעריך כי מדד ה-S&P500 יגיע לרמה של 1,450 נקודות עד סוף השנה - זינוק של 15% ביחס לרמת הסגירה שלו אמש בוול סטריט (1,254 נקודות).

זאת, לאחר שאתמול צנח ה-S&P500 בכמעט 3%, ברקע אישור הסכם הפשרה להעלאת תקרת החוב על ידי הקונגרס והנשיא; וכאשר בשווקים מתחילים לשקול שוב ברצינות על כך שהכלכלה האמריקנית תזדקק לתוכנית רכישות נוספת (QE3). ברקע, גם סוכנויות הדירוג מודי'ס, פיץ' ו-S&P מזהירות מאופק שלילי לדירוג האג"ח הממשלתיות של ארה"ב, חרף הסכם פשרה שהתגבש.

אולם, לדברי קוטוק המשקיעים מפספסים נקודה קריטית - "נמנע מצב של חדלות פירעון, והובטח כי יינקטו מספר צעדים להגברת הוודאות בשווקים על ידי הממשל האמריקני בשנים הקרובות".

"אז אם מסתכלים על הדברים באופן הזה, מבינים שהגירעון הגיע כעת לשיא, והוא הולך רק להצטמק; כאשר נטל הצפוי הופך לצפוי מראש בשנים הקרובות, ולא הולך לעלות; וישנה גם המחוייבת לכך שארה"ב לא תיכנס לפשיטת רגל - כל אלה מובילים לתרחיש שורי", דברי קוטוק.