מפגינים פרצו לקריית הממשלה; יאושר מסמך הדרישות?

(עדכון) - אושר חוק הווד"לים - ומנהיגי מחאת האוהלים רותחים ■ המפגינים שפרצו לקרייה פונו כעבור זמן קצר ■ ביום ו' בבוקר צפויים מובילי המחאה לאשר מסמך הדרישות מהממשלה

לאחר שמנהיגי מחאת האוהלים התכנסו שוב היום (ד') כדי לגבש את הדרישות מהממשלה כחלק מהצדק החברתי אותו הם דורשים לכונן בישראל, הודיע היום התאחדות הסטודנטים הארצית כי נציגי הנהגות המאבק סיכמו על העקרונות שירכיבו את מסמך דרישותיהם מהממשלה.

עוד נמסר כי כבר ביום שישי הקרוב, ב-11:00 בבוקר, ייפגש הפורום הרחב לאשר את המסמך. המסמך יהווה הצעה אשר תעבור בכלל המאהלים והארגונים ותאושר על ידי כלל הגורמים.

בתוך כך, התייחסו יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית איציק שמולי ונציגי מטה האוהלים לצורך לגבש את צעדי המחאה הקרובים, ברקע אישור חוק הווד"לים היום בכנסת. לדבריהם, מדובר ב"סטירת הלחי אותה נתן ראש הממשלה וממשלתו למחאה כאשר החליט בזחיחות דעת להעביר את החוק. ההחלטה מעמידה בספק רב את נכונותו לפתור את הבעיות איתן מתמודדים כל אזרחי מדינת ישראל".

בפתיחת הישיבה אמר איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית כי יש התקדמות ואין בכוונת המוחים לוותר על המאבק.

"יש בנינו אחדות ולא אחידות אבל המטרה משותפת", אמר היום איציק שמולי בפתיחת הישיבה המדוברת, "אנחנו לא עוצרים לרגע ונערכים לקראת מחאה גדולה במוצ"ש בעקבות האיתות של ראש הממשלה. שלא יהיה ספק אנחנו נאבקים רק בשביל דבר אחד - לבנות בישראל את הבית שלנו. זו מחאה של כל עם ישראל. במוצ"ש האחרון הגיעו לרחובות הערים 200 אלף אנשים רגילים מעם ישראל - לא הזויים ולא אנרכיסטים. אנחנו לא מתכוונים לוותר".

נזכיר כי ההצבעה על חוק הוד"לים הסתיימה זה מכבר בכנסת והחוק עבר ברוב של 57 בעד מול 45 חברי כנסת שהתנגדו, מה שהוביל להתגברות המחאות בכל הארץ, כאשר כמה עשרות מפגינים פרצו הערב בתגובה לקריית הממשלה בת"א ופונו משם כעבור זמן קצר על ידי הממשלה.

בתל-אביב חסמו במהלך היום כמה עשרות פעילים ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד את הכביש הסמוך לכיכר הבימה. בבאר-שבע נחסמה הכניסה הצפונית לעיר משדרות רגר. בצומת המצודות בקרית שמונה הפגינו עשרות סטודנטים ממכללת תל-חי. כמו כן, נרשמו שיבושים בתנועה בצמתים מורשה, השומרים והצריף. מפגינים התאספו גם סמוך לצומת "אם הדרך" שעל כביש החוף אולם התנועה בכביש זורמת בינתיים כסדרה.

סתיו שפיר, מובילי מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד עלתה היום לירושלים כדי לצפות מקרוב בהצבעה על חוק הוודל"ים. דקות לאחר שהחוק עבר הוצאו שפיר וחבריה ממשכן הכנסת לאחר שקמו וסימנו את התנגדותם לחוק, בשפת המאהל, מיציע האורחים שצופה על המליאה.

"קיווני שהיום נוכל לראות את תחילת השינוי", אמרה שפיר לאחר הדיון, "חשבנו שנוכל לראות את רצון הממשלה לשתף פעולה עם הציבור ולצערי זה לא קרה. זה לא מפתיע אותנו ואנחנו מכירים את זלזול הממשלה בנו. עכשיו נצטרך להחריף את צעדי המחאה". סתיו סירבה להרחיב לגבי צעדי מחאה נוספים המתוכננים בהמשך אולם ציינה כי נציגי המאהלים השונים יושבים כעת יחד ומתכננים את הפעולות להמשך.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, אמר בתגובה לקבלת חוק הווד"לים בקריאה שניה ושלישית כי "ההחלטה על העברת נוסח החוק מצערת ומאכזבת". בהמשך דבריו "החלטת הממשלה על העלאת החוק להצבעה תוך הפעלת משמעת קואליציונית היא התרסה בעיניי הציבור וחונקת את הסיכוי לאמון ולהידברות אמיתית. אל המאות והאלפים שמוחים בשלושת הימים האחרונים מול משכן הכנסת יצטרפו במוצאי השבת הקרובה אלפים ועשרות אלפים נוספים, מהם לא ניתן יהיה להמשיך ולהתעלם. בנוסף, כבר מחר מתוכננת צעדת ענק, בה ייקחו חלק מאות חניכי תנועת הצופים המצטרפים לראשונה למאבק על הדיור".

שמולי אמר כי הצעדה תצא בשעה 19:00 מכיכר הבימה בתל-אביב לכיוון ביתו של שר החינוך, גדעון סער, בפינת הרחובות מזא"ה ויהודה הלוי. עוד מתוכננת מחר צעדה "להצלת החינוך הציבורי בישראל", אשר תצא בשעה 19:00 מהבימה בת"א לכיוון ביתו של שר החינוך גדעון סער.