יובל שטייניץ: "מפגיני האוהלים צודקים, באמת יקר פה"

שר האוצר בראיון למוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות": "מחירי הדירות יקרים, וקשה מאוד לצעירים לרכוש דירה בישראל, אבל אני עדיין מתקשה להבין מה המוחים רוצים להשיג"

"מפגיני האוהלים צודקים, באמת יקר פה", כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ בראיון למוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות". שר האוצר מצדיק בראיון את מחאת האוהלים, אך לא את הדרישות, אותן הוא מכנה "מוגזמות ולא ברורות". "אני אומר זאת בפעם הראשונה: כן, המחאה צודקת. יש כאן יוקר מחיה שמעיק על מעמד הביניים. מחירי הדירות יקרים וקשה מאוד לצעירים לרכוש דירה בישראל, אבל אני עדיין מתקשה להבין מה המוחים רוצים להשיג".

לדברי שטייניץ, "אני לא מבין את המפגינים. הם באים בשם מעמד הביניים, אז הם רוצים שנבטל את הרפורמה במס שמגדילה מדי שנה את השכר נטו של העשירונים העליונים, שהם מעמד הביניים, ובמקום זה שנוריד את המע"מ, מהלך שבעצם יוריד את הוצאות העשירים. אבל אם זה מה שהם רוצים - כנראה שנבצע את זה", אמר שטייניץ.

שר האוצר טוען, כי הדרישות של המוחים צריכות להיות ענייניות ומועילות למעמד הביניים, וחלקן דווקא לא מיטיב עם המעמד הזה. "המפגינים צריכים להבין, יש לנו קופת מדינה אחת - אם לוקחים ממנה כסף למטרה אחת, גורעים כסף ממטרה אחרת ואת זה הם לא הפנימו", לדבריו.

שטייניץ התייחס גם להתפטרות מנכ"ל משרדו חיים שני, ואמר כי "ייתכן ששגיתי בדרך במשהו וחיים נפגע, לא היתה לי שום כוונה לכך. זה לא נכון לומר שהאוצר מתפרק, והיחסים עם ראש הממשלה נתניהו הם תקינים בהחלט. בישיבת הסיעה האחרונה הוא החמיא לי כשאמר שאני שר אוצר מצוין ושהוא נותן לי גיבוי מלא. אבל תמיד יש מישהו שלוחש מאחורי הגב, גם בליכוד, אבל הגל הזה יעבור".