יהודה נסרדישי: "מסתמנת ירידה בגביית המסים בישראל"

ראש רשות המסים לשעבר בראיון למוסף "עסקים" של "מעריב": "המדינה מפגרת בהיקפי גביית המסים. אנחנו עדיין ביעד, אך יש ירידה בהיקפי הגבייה"

"המדינה מפגרת בהיקפי גביית המסים, ומסתמנת ירידה נוספת בגבייה" - כך אמר ראש רשות המסים היוצא, יהודה נסרדישי, בראיון למוסף "עסקים" של "מעריב". נסרדישי טוען כי "האוצר נמצא עדיין ביעד הגבייה, אבל הוא מזהה ירידה בהיקפים".

ב-2010, נזכיר, מדינת ישראל צברה עודף (!) גבייה בהיקף 15 מיליארד שקל, ומתחילת שנת 2011 הסתכמו ההכנסות ממסים בהיקף של כ-126 מיליארד שקל. לדברי נסרדישי, "מעודף של 1.5 מיליארד שקל בגבייה מתחילת השנה עברנו לפיגור - היעד מתכרסם".

בהקשר של דרישות מפגיני האוהלים, לפי אומדני האוצר בחודש יולי היו לממשלה עודף של כ-300 מיליון שקל בפעילות התקציבית ו-600 מיליון שקל עודף בפעילות למימון. עם זאת, באוצר מבהירים כי עודף הפעילות לא מעיד על עודפים בקופת המדינה, וכי יש לשמור על הקופה ולא לנקוט בפזרנות.

אתמול (ד') דווח "בגלובס" על נתוני ההכנסות ממסים של המדינה לחודש יולי, והם הצביעו על עלייה כוללת של 10% מתחילת השנה בהשוואה לחודשים ינואר-יולי בשנה שעברה.

ההכנסות ממסים הסתכמו ביולי בכ-19.2 מיליארד שקל, לעומת 19 מיליארד שקל בחודש המקביל אשתקד. ההכנסות ממסים ישירים עלו בשבעת החודשים האחרונים בכ-9.5% לכ-125.9 מיליארד שקל, וההכנסות מהמסים העקיפים הסתכמו בחודשים ינואר-יולי 2011 בכ-60.8 מיליארד שקל - עלייה של 8.5%.