צפו במבחן: הונדה קרוסראנר - הכלאה מוצלחת, מחיר גבוה

ההונדה קרוס ראנר הוא הכלאה בין אופנוע שטח, אופנוע עירוני ואופנוע תיור - שילוב שאמור להבטיח את הטוב שבכל העולמות ■ מספיקות 5 דקות בעיר כדי להבין למה ההכלאה הזו מוצלחת

הקרוסראנר הוא אופנוע יפה: פרופורציות מצוינות, משטחים זורמים ובדיוק מידת האגרסיביות הנדרשת. החתיכות הזאת, בשילוב עם העובדה שמדובר בכלי חדש ולא מוכר, מצליחה ליצור לא מעט עניין ברחוב. מסתכלים, שואלים ("כמה עולה?"), מעירים. זה טבעי עם כלים חדשים, זה רגיל, ולא הייתי מתייחס לזה אלמלא נקלעתי לסיטואציה מסוג חדש.

אשתי ואני רוכבים על מגנט תשומת הלב הזה ומנהלים ויכוח ער, שלא לומר ריב של ממש. גם אופנוע חדש ויפה וגם מריבה? הרחוב עבר מידית למוד חטטנות ללא מיצרים. נהג מונית אחד פתח את החלון והתקדם כמה מטרים מעבר לרמזור כדי לשמוע טוב יותר; רוכב קטנוע סימן לי עם האצבע שהוא בצד שלי; ואיש אחד במעבר במעבר החצייה ניטע במקום. וזה אפילו לא היה ויכוח סוער, קולני או מעניין. בכל אופןשז, באיזשהו שלב קלטנו שנינו את הסיטואציה ופשוט התחלנו לצחוק. המסקנה ברורה: רוצים שלום בית? נהלו את המריבות על קרוסראנר, רצוי באמצע אבן גבירול.

ההונדה קרוסראנר, או בשמו המלא VFR 800 X הוא הכלאה בין אופנועי "שטח", נייקד (עירוני - ללא מיגון רוח) ותיור. שילוב זה אמור להבטיח את הטוב שבכל העולמות: נוח בגיהוץ מהמורות כמו דו-שימושי, זריז כמו נייקד, ומתאים לנסיעות ארוכות כמו תיור. מספיקות חמש דקות בעיר כדי להבין למה ההכלאה הזאת מוצלחת. המנוע (800 סמ"ק בתצורת V ו-103 כוחות סוס, שמגיעים ממנוע מוכר שעבר מקצה ששיפר אותו לבלי הכר) מספק כוח לינארי עדין ורגוע מסל"ד אפסי, בדיוק מה שאתה רוצה וצריך בשביל השתחלות בפקק. תנוחת הישיבה והממדים הסבירים תורמים את חלקם והפקק נחצה בקלות ובנינוחות, עניין שלא תמיד בא בקלות לאופנועים גדולים.

בסוף הפקק קרוסראנר שולף עוד קלף: כוח, והרבה. איך זה יכול להיות? ובכן המנוע כולל מערכת תזמון שסתומים משתנה. זה אומר שהמנוע משנה את התנהגותו בהתאם לסל"ד ומצב המצערת. כשהמצערת והסל"ד חולפים על פני נקודה מסוימת, הצליל משתנה לבס זועף והמנוע מתחיל לדחוף כאילו הפיזיקה בוטלה. וכיוון שהקו האדום עובר בסל"ד של 12 אלף (כן, 12 ואחריו שלושה אפסים) יש כמה וכמה שלבים שבהם אתה משוכנע שהחיים עוברים מהר מדי. ההשתעשעות עם זה היא סוג של משחק שקשה למצות: זינוק, משחק עם המצערת בחיפוש אחרי הנקודה שבה התזמון משתנה, ואז פתיחה מלאה עד שהכביש נגמר. וכן, אני יודע שזה אינפנטילי, אבל קשה להפסיק.

מטבע הדברים יש גם חסרונות. מחוץ לעיר ומעל 130-140 קמ"ש מורגש היעדרו של מיגון הרוח משמעותי יותר.

גם הכוונון של המזלג הקדמי יכול היה להיות נעים יותר, ולוח המכוונים ספרטני. אבל זה בשוליים. קרוסראנר הוא תענוג של אופנוע; החיבור אליו הוא מידי, הרכיבה קלה וזורמת והוא מתמודד היטב עם כל סוגי הכבישים והנסיעה. כל זה יהיה שלכם בתמורה לסכום הלא מבוטל של 100 אלף שקל.