מסתמן: לא ימונה מנכ"ל לרשות השידור עד נובמבר

הדיון בעתירה נגד מינויו של יוני בן-מנחם למנכ"ל לרשות השידור ייערך בבג"ץ רק בנובמבר, ועפ"י הערכות ועדת שפניץ תמתין להחלטה בעניין לפני שתאשר את המינוי

מסתמן: רשות השידור תפעל ללא מנכ"ל לכל הפחות עד ה-7 בנובמבר. בתאריך זה ידון בג"ץ בעתירה של אגודת העיתונאים בתל-אביב נגד מינויו של יוני בן-מנחם לתפקיד מנכ"ל הרשות. ההערכה היא כי ועדת שפניץ לבדיקת מינויים בשירות הציבורי לא תדון במינויו של בן-מנחם עד להחלטת בג"ץ בעניין.

אגודת העיתונאים בתל-אביב פנתה לבג"ץ ב-27 ביולי בבקשה להוציא צו מניעה נגד המינוי של בן-מנחם. על-פי העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך, "מינויו של בן-מנחם איננו אלא מינוי פוליטי פסול". האגודה טענה בעתירה כי קיים זיהוי פוליטי מובהק של חברי ועדת האיתור עם ראש הממשלה, וכן שקיימת זיקה ברורה לראש הממשלה וללשכתו.

זמן קצר לאחר הגשת העתירה פנה עו"ד בומבך במכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה, ובו התריע בפניו כי המשך שתיקתו בעניין המינוי משמעו מתן הכשר ואור ירוק להשתלטות פסולה של לשכת ראש הממשלה על השידור הממלכתי ועל כל אי-החוקיות הנובעת מכך.

לאחר שעתרה האגודה לבג"ץ, קבע שופט העליון יצחק עמית כי הדיון ייקבע בהקדם. ב-31 ביולי קיבלה האגודה מכתב מבית המשפט העליון ובו נמסר כי הדיון בעתירה יתקיים כאמור רק בעוד כ-3.5 חודשים, ב-7 בנובמבר.

עוד באותו היום פנה עו"ד בומבך לפרקליטות בבקשה כי הדיון יוקדם עקב דחיפותו, שכן "בעת הדיון בעתירה כבר תהיה החלטת ממשלה בנוגע למינוי, ואילו בן-מנחם כבר יישב על כיסא המנכ"ל".

בתשובת הפרקליטות מלפני יומיים (ג') נאמר כי בשלב זה אין צורך להקדים את הדיון, שכן בשלב זה הוא "טרם אושר על-ידי כל הגורמים הצריכים לעניין, והממשלה טרם נדרשה לנושא".

עוד כותבת הפרקליטות כי "גם אם בסופו של יום מינויו של בן-מנחם אכן יבשיל ויקרום עור וגידים", נקודת הזמן לביקורת שיפוטית תהיה רק לאחר אישור המינוי.

"אני שמח שהיועץ המשפטי לממשלה מפעיל סוף-סוף את סמכותו לפעול לבדיקת כשירותו של המינוי. לטעמי, הבדיקה הייתה צריכה לעשות בעבר בטרם החלטת ראש הממשלה, ובוודאי שכל עוד מרחפים צללים מעל כשרותו וחוקיותו של המינוי, לרבות הדרך שבה הוא נעשה", מסר ל"גלובס" עו"ד בומבך.

מוועדת שפניץ לא נמסרה תגובה.