החקלאים: עוד ענפים יפתחו ליבוא; הגבינות הן רק ההתחלה

מזכיר התאחדות החקלאים, אבשלום (אבו) וילן: "הכול נובע מחוסר הבנה של אנשים שעוסקים בנושאים האלה. הצרכנים לא ירוויחו מזה מוצרים במחירים נמוכים"

הפחתת מכסי המגן להרחבת היבוא של הגבינות הקשות לישראל, שאישר השבוע שר האוצר יובל שטייניץ בצו מיוחד, היא רק ההתחלה: ועדת קדמי, שבוחנת מהלכים להוזלת כלל מוצרי המזון, בוחנת אפשרויות להפחתות נוספות במכסי המגן שמונעים כיום יבוא של מוצרי מזון ותוצרת חקלאית בניסיון להגן על הייצור המקומי.

"יש מכסים בשיעורים של מאות אחוזים שהופכים את היבוא של מוצרים רבים לבלתי כדאי, לא רלוונטי בכלל לשקול מהלכים כאלה. הוועדה בוחנת אפשרות לפתוח יותר ענפים ליבוא, כדי להגביר את התחרות ולהוזיל בצורה משמעותית יותר את סל מוצרי המזון", אמר ל"גלובס" גורם ממשלתי. "כל המהלכים נעשים ברגישות המתבקשת, תוך בחינת ההשפעה של החלטה כזאת על החקלאות המקומית ועל האינטרסים הלאומיים".

ההחלטה על חשיפת הגבינות ליבוא מתסיסה את ענף הרפת, ואיתו את כל המגזר החקלאי, שחושש שהיא מסמנת את הבאות: "כבר ברור לנו לחלוטין שמה שהתחיל ברפתות המשפחתיות עם הורדת מחיר המטרה ב-6 אגורות והרחבת היבוא של הגבינות הצהובות - ימשיך לפירות, לירקות, לביצים ועוד. לא יהיה לזה סוף, ויש תחושה מאוד קשה שממשלת ישראל קיבלה החלטה אסטרטגית על רפורמה במקרה הטוב, או על השמדה של החקלאות בארץ במקרה הרע", אמר ל"גלובס" בכיר במגזר החקלאי.

מזכיר התאחדות החקלאים, אבשלום (אבו) וילן, חושש: "הכול נובע מחוסר הבנה של אנשים שעוסקים בנושאים האלה. הצרכנים לא ירוויחו מזה מוצרים במחירים נמוכים".