הגז המצרי הסב לאמפל הפסד רבעוני של 24 מ' ד'

בעקבות השיבושים באספקת הגז ממצרים הפחיתה אמפל את שווי השקעתה ב-EMG * סך ההפסד הרבעוני של אמפל עמד על 40 מיליון דולר ומחק כחמישית מההון העצמי

ם קיוו משקיעי חברת אמפל , שאיבדו קרוב ל-70% מהשקעתם מאז תחילת השנה, למצוא נקודות אור בדוחות הרבעון השני, הרי תקוותם התבדתה. חברת האחזקות של יוסי מימן דיווחה היום על הפסד של 39.3 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. חלק גדול מההפסד נובע מפעילות חברת אספקת הגז המצרי EMG, שבה אמפל מחזיקה בשיעור של 12.5%.

בראשונה מאז השיבושים באספקת הגז ממצרים, עדכנה אמפל את שווי ההחזקה ב-EMG, והפחיתה אותה בכ-17 מיליון דולר ל-256.2 מיליון דולר. בתוספת מחיקות נוספות הסבה EMG לאמפל ברבעון זה הפסד של 23.8 מיליון דולר. עליית מדד המחירים לצרכן והפרשי מטבע תרמו 5.2 מיליון דולר להפסדי אמפל.

אספקת הגז ממצרים שובשה מתחילת השנה ארבע פעמים, בעקבות פיגועים שכוונו כלפי חברת הובלת הגז המצרית. אמפל עדכנה, כי "כתוצאה מההפסקות הנמשכות באספקת הגז ל-EMG, והזרמת הגז בכמויות נמוכות מהכמויות החוזיות, בעלי המניות הבינלאומיים של EMG ובכללם אמפל, החלו בהליכים משפטיים, מתוקף אמנות ההשקעה בילטרליות בין מספר מדינות לבין מצרים".

בסוף הרבעון השני היו בקופת אמפל מזומנים בהיקף של 134.3 מיליון דולר. היקף החוב סולו של החברה עמד בסוף הרבעון השני על 379 מיליון דולר - מהם 283 מיליון דולר למחזיקי שלוש סדרות האג"ח, והיתרה לבנקים. ההון העצמי של החברה התכווץ מאז תחילת השנה בכ-21 מיליון דולר, והוא מסתכם כעת ב-164.4 מיליון דולר.

כך אמפל מתארת את האסטרטגיה שלה: "המדיניות הנוכחית היא להשתמש ביתרת הרווחים כדי לממן את הפעילות העסקית, וכן כדי לפדות או להחזיר את יתרת החוב הנוכחית (ובכלל זה את איגרות החוב הנסחרות בת"א)".

אמפל נסחרת היום בשווי של 43 מיליון דולר בלבד, אלא שהשמדת הערך שחווה ציבור המשקיעים בחברה אינה בהכרח מנת חלקו של מימן, שהשקיע כ-90 מיליון דולר ברכישת 60% ממניות החברה בשנת 2002. על פניו טייקון האנרגיה והתקשורת אמור היה להיות הראשון להינזק מחולשת המניה, אך חישוב פשוט מעלה, כי אמפל דווקא ייצרה עבורו ערך לא קטן.

בשנים 2005-2006 הזרימה אמפל לחברה הפרטית של מימן, מרחב, סכום כמעט דמיוני של כרבע מיליארד דולר שעיקרו במזומן, עת רכשה מידיה 12.5% ממניות EMG (על פי הערכת שווי שנקבה בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר לספקית הגז המצרי).

אמפל, אגב, לא הייתה הגורם היחיד שרכש מידי מימן מניות EMG (שהקימה צינור גז מאל עריש לאשקלון, והחלה בהזרמת הגז לישראל בשנת 2008). במקביל זרמו לקופתה של מרחב כ-90 מיליון דולר מידי גופים מוסדיים, שרכשו ממנה 4.3% ממניות EMG.

אמפל תמצית מאזן סולו
 אמפל תמצית מאזן סולו