עסקה של 25 מיליון אירו לחברת פרופאל מהגליל המערבי

מדובר בעסקה ל-3 שנים ובהיקף של 1.8 מיליון מסגרות ■ עסקה יוצאת דופן בשוק הנתון לשליטת חברות מסין, גרמניה וארה"ב

חברת פרופאל (Profal) מהגליל המערבי, יצרנית פרופילי אלומיניום, חתמה על עסקה בהיקף 25 מיליון אירו עם חברה גרמנית לאספקת מסגרות אלומיניום לפאנלים סולאריים. מדובר בעסקה ל-3 שנים ובהיקף של 1.8 מיליון מסגרות.

מדובר בעסקה יוצאת דופן בשוק הנתון לשליטת חברות מסין, גרמניה וארה"ב. גורמים בחברה אמרו ל"גלובס" כי להערכתם כ-70 אחוז ממערכות ה-PV המותקנות בישראל ובהן השדה הקרקעי היחיד עד כה של חברת ערבה פאוור ליד מושב קטורה מצויידים במסגרות אלומיניום מתוצרת החברה.

פרופאל היא חברה חברה פרטית שהוקמה ב-1997 על-ידי משפחת לוין הנמצאת בעסקי ייצור פרופילי האלומיניום זה כ-50 שנה. המפעל של החברה בפארק התעשיות גורן בגליל המערבי. החברה מייצרת מזה כשנתיים לשוק ה-PV הסולארי מסגרות לפאנלים ומערכות עיגון שעליהן מוצבים הפאנלים.

החברה ערכה לאחרונה כנס לבכירי התעשייה הסולארית במפעלי החברה. בכנס הוצגו היתרונות בשימוש במערכות מאלומיניום לחיבור הפאנלים הסולאריים לכל סוגי הגגות ולמערכות הקרקעיות. החברה הציגה מגוון מערכות בטכנולוגיה חדישה אשר הינן גם קלות להרכבה וגם אטרקטיביות במחיר. כל המערכות הינן פרי פיתוחה של פרופאל ומתוצרת כחול לבן.

דגש מיוחד הושם בכנס על החשיבות שבבחירת מערכת עיגון נכונה בייחוד לאחר אישור תוספת המכסה האחרונה שעל פיה יוקמו כ-500 מגה וואט נוספים של מערכות בכל רחבי הארץ והתקן החדש שיוצג בקרוב לנושא עיגון מערכות סולאריות.