הבנקים תמימי דעים: עכשיו תנודתיות - בטווח הארוך עליות

בנק הפועלים בסיומו של שבוע המסחר הגרוע ביותר מאז 2008: "למשקיעים בעלי פרופיל סיכון סולידי - אין זה הזמן להיות בחשיפה מנייתית מלאה"

בסיומו של שבוע מסחר קשה באחד-העם, במסגרתו צנח מדד המעו"ף ביותר מ-6% וסיכם את השבוע הגרוע ביותר מאז 2008, מסבירים כלכלני בנק הפועלים, במסגרת הסקירה השבועית, כי שוק ההון המקומי מתנהל בצל אי ודאות שמאפיינת את השווקים הגלובליים מחד, וסימנים המצביעים על התמתנות מסויימת בקצב הצמיחה המקומי מאידך.

עם זאת, מסבירים בבנק הפועלים, כי נתוני הבסיס של המשק המקומי עודם חזקים בהשוואה לחלק נכבד מהכלכלות המערביות. "תחזיות הצמיחה אומנם צופות ירידה מסויימת, אך המשק עדיין צפוי לצמוח בשיעור של 4.5% ב-2011, וב-4% ב-2012 - קצב מרשים בהשוואה לקבוצת ההשוואה של המדינות המפותחות. שוק העבודה איתן, וגם דוחות החברות, שכבר החלו להתפרסם בשבועים האחרונים, צפויים להציג שיפור בביצועי חלק גדול מהחברות הציבוריות - מה שמאזן את התמונה הכללית של המשק הישראלי בנקודת הזמן הנוכחית", נכתב בסקירה.

בראיה לעתיד, מחלקים בפועלים את ההסתכלות לשני טווחי זמן. בטווח הקצר, הם מעריכים כי הדשדוש והחולשה של השוק עלולים להימשך על רקע הנעשה בעולם ואי הודאות במישור המקומי. בטווח הארוך, מאידך, ממשיכים הכלכלנים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות המקומי, וזאת נוכח רמות המחירים הנוחות להשקעה אליהן הגיעו מניות רבות, ועל רקע הסביבה הכלכלית המקומית, שעודנה חיובית בהשוואה לעולם.

"בהתאם לגישתנו זו, אנו סבורים כי למשקיעים בעלי פרופיל סיכון סולידי אין זה הזמן להיות בחשיפה מנייתית מלאה. מבחינת הרכב תיק ההשקעות, אנו מעניקים עדיפות למניות החברות המוטות לענפים דפנסיביים ולחברות המאופיינות במדיניות דיבידנדים אגרסיבית", כתבו בבנק הפועלים.

לאומי: "המסחר בטווח הקצר יתנהל בתנודתיות גבוהה"

בבנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר יתאפיין המסחר בשוק המניות המקומי בתנודתיות גבוהה על רקע מגמת המסחר מעבר לים, אי השקט החברתי, הסביבה הגיאופוליטית ומחזורי המסחר הנמוכים שמאפיינים את חודשי הקיץ. עם זאת, בדומה לפועלים, בטווח ארוך יותר מוצאים הכלכלנים את רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת מרמת המכפילים, נוחה להשקעה למשקיע המוכן לקחת את הסיכון.