צה"ל במכתב למילואימניק חולה: "לא להתקשר, איידס"

לפני כשבע שנים גילה חייל מילואים בצה"ל כי הוא נשא איידס ■ מאז הוא מנסה להיאבק על שיחרורו משירות מילואים ■ לדבריו, במשך שנים סירבו בצבא להעניק לו פטור, אך לפני כמה שבועות הגיע לידי שכנו מכתב המבשר: "לא להתקשר, חולה איידס"

חיסיון רפואי? על גבי מכתב ששלח צה"ל לחייל מילואים נכתב בצורה מפורשת: "לא להתקשר, חולה איידס". אחד השכנים מצא את המעטפה והעבירה לעיתון "ידיעות אחרונות", כשהוא מביע זעזוע רב.

במהלך בדיקה שגרתית שהלך לבצע ש', הוא גילה כי הוא נשא איידס. הוא מעיד על עצמו כי קיום יחסים בלתי מוגנים עם צעירה בהודו, ככל הנראה הינו סיבת ההידבקות בנגיף. לאחר שהתאושש מההלם הראשוני מהבשורה הקשה שקיבל, פנה ש' ששירת כחייל מילואים, לצה"ל וסיפר על מצבו.

"הודעתי להם כבר לפני שבע שנים שאני נשא איידס, ולכן איני יכול לעשות מילואים", סיפר ש' והוסיף: "זה פשוט מסוכן מדי, מה יהיה אם אפצע?". בצה"ל החליטו שלא לעשות לו חיים קלים וביקשו מכתב המפרט את פרטי מחלתו. ש' סירב לשתף פעולה עם הדרישה בנימוק שמדובר במידעא רגיש שהוא אינו מעוניין לחשוף. "ביקשתי שיזמנו אותי לפגישה ושם אביא להם את המידע שייכנס לתיקי הרפואי, מבלי שכל חיילת בצבא תדע שאני נשא של הנגיף", אמר.

במשך ארבע שנים סירבו לבקשתו בצבא, ובכל שנה הוא נדרש להסביר לקצינת הקישור מדוע אין ביכולתו להתייצב לשירות מילואים פעיל ביחידה. לפני כשלוש שנים נשבר ש' והחליט לשלוח לצבא מכתב המפרט על מחלתו, אך הוא מספר כי לאחר תקופה ממושכת לא הפסיקו לשלוח לו זימונים לשירות מילואים.

"זה גועל נפש, ואני מתכנן לתבוע אותם על מה שנעשה לי"

לפני מספר שבועות נשלח לבית שבו התגורר ש' בעבר מכתב, שעל גביו מפורטים פרטיו האישיים ולצידם ההערה: "לא להתקשר, איידס". אחד השכנים, כאמור, שמצא את המעטפה העבירה במהירות.

ש' זעם כששמע את הבשורה על כך שפרטיו האישיים ופרטים על מצבו הרפואי הגיעו לידי אנשים זרים. "זה גועל נפש, זו חוצפה ואני מתכנן לתבוע אותם על מה שנעשה לי", אמר ש' בזעם.

צה"ל מסר בתגובה כי " אנו מתנצלים ומצרים על הטעות שנעשתה בתום לב, המקרה נחקר".