פול קרוגמן: "הכלכלנים של S&P פשוט ממציאים דברים"

חתן פרס הנובל: "קשה לחשוב על מישהו פחות מוכשר ומתאים להעביר ביקורת על ארה"ב מ-S&P" ■ תוקף גם את כלכלני הסוכנות: "אין שום היגיון בפיתרון שלהם; טעויות החישוב מביכות"

פרופסור פול קרוגמן מאוניברסיטת פרינסטון, מאשים את "הרפובליקנים הקיצוניים מתנגדי העלאת המיסים" במצב הגירעון הממשלתי בארה"ב, שהוביל להורדת דירוג האשראי שלה בסוף השבוע האחרון, אולם גם לא חוסך ביקורת מכלכלני סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P, שהכריזה על הורדת הדירוג.

"קשה לחשוב על מישהו פחות מוכשר ומתאים להעביר ביקורת על ארה"ב מאשר S&P", כתב קרוגמן, חתן פרס נובל ובעל טור ב"ניו יורק טיימס", בבלוג שלו. "האם מדובר באותם כלכלנים שדירגו בטחונות מגובי-משכנתאות ברמה גבוהה, ועכשיו מתיימרים לטעון שהם ראויים להעברי ביקורת על מדיניות פיסקלית? באמת?".

קורגמן גם התייחס לטענת משרד האוצר האמריקני, כי כלכלני S&P ביצעו טעויות חישוב מתמטיות שהובילו לפערים של 2 טריליון דולר בין החישובים שלהם - למצב הגירעון בפועל: "זה נחמד ממש ש-S&P טעו ב-2 טריליון או משהו כזה. זה מביך כשלעצמו, אבל זה גם מראה שבכ-S&P מרוכזים בפיתרון של קיצוץ בגירעון לטווח הקצר כמטה קסם", תוקף קרוגמן.

"אין שום היגיון כלכלי בהצעה של S&P. בקצרה, הכלכלנים ב-S&P פשוט ממציאים דברים - ואחרי משבר המשכתנאות ב-2008, אין להם שום זכות כזו", מסכם קרוגמן.