"הורדת דירוג ארה"ב מקוממת - קבעו מסקנה ללא ביסוס"

ג'ין ספרלינג, ראש המועצה הלאומית לכלכלה בבית הלבן: "עוצמת הטעות של כלכלני S&P, בשילוב עם נחישותם פשוט להוריד מיד את דירוג האשראי במקום להבהיר את הרציונל, היה פשוט מקומם"

ג'ין ספרלינג, ראש המועצה הלאומית לכלכלה בבית הלבן יצא אמש בביקורת על הורדת דירוג האשראי של ארה"ב ע"י S&P וטוען שהכלכלנים בסוכנות הדירוג קודם קבעו מסקנה ורק לאחר מכן חיפשו טיעונים לבסס אותה. ספרלינג חזר על טענת האוצר האמריקני על כך שנעשתה טעות בחישובים של סוכנות הדירוג, טעות המסתכמת ב-2 טריליון דולר.

"עוצמת הטעות שלהם, בשילוב עם נחישותם פשוט להוריד מיד את דירוג האשראי במקום להבהיר את הרציונל האמיתי שלהם, היה פשוט מקומם", אמר ספרלינג.

אחד מהדברים שהביא את האנליסטים ב-S&P להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב היה חוסר היכולת של הרפובליקנים והדמוקרטים ושל הנשיא ברק אובמה לנהל משא ומתן יעיל בעניין תקרת החוב ובשל הפילוג העמוק שהביא את ראשי המפלגות להגיע לפשרה על רק ברגע האחרון והעמיד את ארה"ב על סף חדלות פירעון.

נזכיר, כי בליל שישי סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את הדירוג של ארה"ב ברמה אחת לרמה של +AA מ-AAA לראשונה בהיסטוריה בשל הגירעון התופח של ארה"ב. הורדת הדירוג מגיעה בשבוע שבו אישר הקונגרס להעלות את תקרת החוב של ארה"ב מעבר ל-14.3 טריליון דולר - רק ביום האחרון של הדד-ליין.