"הורדת הדירוג תפגע בכולם: בממשל, בכלכלה ובאזרחים"

יו"ר צוות היועצים הכלכליים בבית הלבן לשעבר, כריסטינה רומר: "הסכם התקציב בארה"ב מהשבוע שעבר - לא היה טוב" ■ "הגירעון הגדול והצמיחה האיטית - דורשים חבילה טובה יותר"

"בתמונה הגדולה זה לא טוב - לא לממשלה, לא לכלכלה, ולא לאזרחים", התייחסה היום (א') הפרופסור לכלכלה כריסטינה רומר - לשעבר יו"ר צוות היועצים הכלכליים בבית הלבן, בריאיון ל"בלומברג" - להורדת דירוג האשראי של ארה"ב בסוף השבוע.

רומר טוענת כי היא מסכימה עם הורדת הדירוג על ידי סוכנות הדירוג S&P: "בסוכנות הזהירו כי זה מה שהולך לקרות. אני מסכימה עם ההחלטה, כי אין כרגע פיתרון בארה"ב לבעיות הרציניות - לא ברמת הצמיחה ולא ברמת הטיפול בגירעון".

לדברי רומר, אשר מילאה תפקיד בכיר בוועדה שמונתה על ידי ממשל בוש לבחון את הוצאת כלכלת ארה"ב ממשבר המשכנתאות ב-2008, הסכם הפשרה להעלאת תקרת החוב שגובש בשבוע שעבר על ידי הממשל, רחוק מלהיות מספק.

"יש לנו בעיה של גירעון גדול וצמיחה איטית, ואנו זקוקים לחבילה תקציבית טובה יותר שמאפשרת גם צמיחה בטווח הקצר, אבל גם מתמודדת עם הגריעון בטווח הארוך", דברי רומר. "האם תהיה לזה השפעה על השווקים? קשה לדעת. אני מקווה שהיא לא תהיה חמורה מדי".

דבריה של רומר נאמרים לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P הורידה בסוף השבוע האחרון את הדירוג של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, ברמה אחת לרמה של +AA. בכך, איבדה ארה"ב את הדירוג המושלם שלה - AAA - לראשונה בהיסטוריה. (לסיפור המלא)