הבורסה קורסת ושטייניץ פונה למפגינים: "תהיו קשובים למה שקורה בעולם; לא רוצים להיות כמו יוון"

שר האוצר על הפגנת ה-320 אלף אמש: "זה היה בהחלט מפגן אזרחי מרשים" ■ שטייניץ קורא למפגינים לגלות אחריות ולא להציב דרישות מופרזות: "מדינות שחיו מעבר ליכולתן משלמות על כך היום ביוקר" ■ יום שחור בבורסה בת"א: מדדי המניות צונחים עד 9%

שר האוצר יובל שטייניץ קורא היום (א') למנהיגי המחאה החברתית לגלות אחריות ולא להפגין אדישות אל מול משבר החוב באירופה ובארה"ב. בראיון לגלי צה"ל אמר שטייניץ כי "לא נוכל לענות על כל הרצונות ועל כל הדרישות. אנחנו חיים בעולם ריאלי ועדיין יש לנו הוצאות ביטחוניות גבוהות. יש לנו עול ביטחוני כבד שאין בשבדיה או בנורבגיה".

שר האוצר נשאל על הפגנת ה-320 אלף איש אתמול בת"א וברחבי הארץ, ואמר כי "זה היה בהחלט מפגן אזרחי מרשים. בלי קשר לתכנים - אם לאזרחינו אכפת אז יש לזה גם צד חיובי".

מיד לאחר מכן הוא פנה למפגיני האוהלים וביקש מהם לא להתעלם מהמשבר העולמי: "כפי שעלינו להיות קשובים לרחשי הלב של הציבור ולהיאבק ביוקר המחיה ומחירי הדיור כך הציבור צריך להיות קשוב למה שקורה בעולם. אנו עדיין מנווטים את כלכלת ישראל במציאות קשה. עלינו להיות אחראים, לפעול בשיקול דעת ובזהירות הראויה. צריך לשמור על המתווה הכולל של המדיניות הכלכלית ועל מסגרת התקציב".

שטייניץ הבטיח ש"צוות רוטשילד" המיוחד שהקים רה"מ נתניהו לטפל בדרישות המפגינים יגיש המלצות הנוגעות ליוקר המחיה עד סוף חודש ספטמבר, אך חזר על אזהרתו שלא לפרוץ את מסגרת התקציב: "מדינות שחיו מעבר ליכולתן משלמות על כך היום ביוקר. אנחנו לא רוצים להיות היום במצב של יוון, ספרד ומדינות אחרות בעולם".