"עונת הדוחות לא תהיה חזקה; חב' המזון מרגישות החרם"

טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בפסגות, משרטט את עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה, בזמן שהטלטלה בשווקים "גנבה את ההצגה"

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2011 בת"א תהיה פושרת, אך בכל מקרה היא לא תשפיע רבות על המסחר בבורסה, בשל הטלטלה בשווקים בעולם. כך מעריך טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בבית ההשקעות פסגות. "גלובס" ופסגות משיקים בדפי המניות באתר את קונצנזוס תחזיות האנליסטים לעונת הדוחות לרבעון השני של השנה, בעוד עונת הדוחות מתקרבת לשיאה.

לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות - לחצו כאן

"יש לנו מציאות שהשתנתה", אומר שיריזלי. "הורדת דירוג לארה"ב, חשש מגורל ספרד ואיטליה... המשקיעים יסתכלו פחות על התוצאות הכספיות של החברות".

שיריזלי מעריך שהתוצאות הכספיות של החברות הנסחרות במדד המעו"ף לא יהיו מזהירות באופן כללי. הוא צופה עלייה ברווחי הבנקים וחברות הגז, אך לשחיקה ברווחי חברות הסלולר, בזן ואלביט מערכות , בהתאם לקונצנזוס בשוק.

"לא נראה תוצאות חזקות במיוחד", אומר שיריזלי. "בבנקים נראה גידול ברווח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אבל ירידה ביחס לרבעון הקודם. הסביבה הכלכלית החזקה תתמוך בתוצאות וגם העלאות הריבית שיתרמו להכנסות המימון. ההפרשות לחומ"ס יהיו נמוכות בהשוואה לרבעון המקביל".

האנליסטים בשוק מצפים לירידה ברווחי בזן ואלביט מערכות, אולם מנגד רווחי שותפויות מאגר הגז "ים תטיס", הלא הן אבנר , דלק אנרגיה וקבוצת דלק , צפויים להיות חזקים בשל השיבושים באספקת הגז ממצרים שהביאו להגדלת המכירות מ"ים תטיס". גם בשוק התקשורת צפויה שחיקה ברווחים בשל החמרת הרגולציה, וסנונית ראשונה לכך התקבלה הבוקר עם פרסום הדוחות של סלקום. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

"החרפת התחרות תפגע ברווחי חברות התקשורת", אומר שיריזלי. "יחד עם זאת, נראה עלייה חדה במכירות של ציוד קצה בעקבות מכירת הסמארטפונים. זה ימתן את הפגיעה משחיקת ההכנסות בתחום השירותים".

- ומה לגבי הרבעון השלישי? האם הטלטלה כעת בשווקים וההאטה הכלכלית תפגע בדוחות הרבעון השלישי?

"חודשים יולי-אוגוסט לא נראים טוב אבל לא הייתי ממהר להסיק מסקנות. כיל תמשיך להציג תוצאות טובות גם ברבעון השלישי וכך גם חברות הגז. חברה כמו נייס , למשל, לא אמורה להציג תוצאות פחות טובות בגלל האירועים האחרונים. אם בסופו של דבר יתממשו החששות של האטה כלכלית עולמית, אז כן, כולם ייפגעו; אבל נוכל לראות את ההשלכות בעיקר ברבעון הרביעי, שוב - אם החששות יתאמתו. רק הבנקים עלולים להיפגע כבר עכשיו כתוצאה מירידה בשווי נכסים פיננסיים או ירידה בעמלות".

- האם חרם הצרכנים בישראל יפגע בתוצאות חברות המזון?

"שטראוס ורשתות השיווק מתחילות להרגיש את החרם. בסוף יולי היתה ירידה בפדיונות ברשתות וזה יכול להשפיע כבר ברבעון השלישי. גם חברות שיווק הדלקים כמו פז עלולות להיפגע בגלל צמצום מרווח השיווק. אם זה יקרה מדובר בגורם משמעותי יותר. הורדה של 15-20 אגורות במרווחי שיווק יכול לפגוע בהכנסות של עשרות מיליונים בשנה בחברות הדלק".