S&P: "אין לנו רשימת חיסול; ההחלטה שלנו לא תשתנה"

מנהל מחלקת דירוג חוץ ב-S&P: "הויכוח של האוצר על הטעויות המתמטיות שלנו הוא טכני" ■ לטענתו, "ביצענו כמה הורדות דירוג בשנים האחרונות - אנו בוחנים המב באירופה מקרוב"

"אין לנו 'רשימת חיסול'. בכל הקשור למשבר החוב בגוש האירו, ביצענו מספר הורדות דירוג בשנים האחרונות, ואנו בוחנים את המצב מקרוב". את הדברים האלה אמר אתמול (א') דוויד בירס (David Beers), מנהל מחלקת דירוג חוץ ב-S&P - אשר הורידה ביום ו' האחרון את דירוג האשראי של ארה"ב מ-"AAA" ל-"AA+".

בירס אמר את הדברים לאחר הביקורות שהוטחו בכלכלני S&P והחלטתם לפגוע בדירוג האשראי של הכלכלה הגדולם בעולם, בין היתר על ידי מומחים פיננסים בעלי שם עולמי. בין שלל המבקרים ניתן היה למצוא את מוחמד אל-אריאן, נוריאל רוביני, פול קרוגמן, מארק פאבר ונוספים. אלה טוענים בין היתר כי הורדת דירוג האשראי הייתה יומרנית, מובילה לפאניקה מיותרת, ויוצרת "עיוותים" בשוק - כאשר מדינות אחרות דוגמת לוקסמבורג, ליכטנשטיין, סינגפור והונג קונג מדורגות עדיין ברמה של "AAA" על ידי S&P.

עוד הגן בירס על החלטת סוכנות הדירוג S&P להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב. "הויכוח (של האוצר האמריקני - ג.ק.) על הטעויות המתמטיות של S&P הינו טכני", דברי בירס. "גם אם ייעשו ההתאמות הנכונות במספרים של S&P, עדיין נטל החוב של ארה"ב גדול, והאמירה של S&P לגביו לא תשתנה".