ברקליס שוריים במיוחד: "הורדת הדירוג - הזדמנות קנייה"

ברקליס ממליצים: "לנצל את החולשה מהורדת הדירוג כדי להגדיל את החשיפה לשוק המניות" ■ לטענתם, השווקים נסחרים במחירים זולים "באופן משמעותי" וקיימת אפשרות לראלי

"הורדת הדירוג של ארה"ב לא הייתה הפתעה; בדוח שלנו מהשבוע שעבר, המלצנו לנצל את החולשה מהורדת הדירוג הפוטנציאלי כדי להגדיל את החשיפה לשוק המניות", כך סבור הכלכלן בארי קנאפ (Barry Knapp) מבית ההשקעות ברקליס קפיטל.

לדידו של דנאפ, שוקי המניות נסחרים במחירים זולים "באופן משמעותי" ולפיכך הוא מאמין כי "התנאים הכרחיים לריבאונד בשוק המניות". עוד צופה קנאפ ייצוב של התחזיות המאקרו-כלכליות בשווקים הגלובליים, וכי קובעי המדיניות באירופה ירסנו את משבר החוב לפני שזה יתפשט לאיטליה וספרד.

עוד סבורים בברקליס כי הורדת הדירוג של ארה"ב, צפוייה דווקא להמריץ את טרישה וקובעי המדיניות הפיסקלית באירופה "למהר ולייצב את השווקים". לטענתם, "ייצוב התחזיות המאקרו-כלכליות עשוי להוביל לראלי בשווקי המניות. אנחנו נשארים שוריים".

דברים של קנאפ נאמרים לאחר שהשווקים באסיה נסחרו הבוקר בירידות חדות, ברקע הורדת דירוג האשראי של ארה"ב מ-"AAA" לרמה של "AA+" - ביום ו' האחרון, על ידי סוכנות S&P. למרות הורדת הדירוג, נציין כי בורסות אירופה חוות עליות ברקע הדיווח אמש כי נגיד ה-ECB טרישה, ירכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד.